تلخ و شیرین‌های آخرین بازمانده فرگوسن

تلخ و شیرین‌های آخرین بازمانده فرگوسن

داوید دخه‌آ واپسین بازمانده تیم سر آلکس فرگوسن به پایان دوران فوتبالش در منچستریونایتد رسید.

به گزارش سادس و به نقل از دیلی‌میل، ‌پس از ۱۲ سال و ۵۴۵ بازی، داوید دخه‌آ قرار است تابستان امسال منچستریونایتد را ترک کند. قرار بود او قراردادش را با کاهش حقوقش تمدید کند ولی این اتفاق رخ نداد تا این دروازه‌بان اسپانیایی بازیکن آزاد شود.

هر چند احتمال کمی وجود دارد که یونایتد بتواند این دروازه‌بان ۳۲ساله را دوباره به عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرد اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که همکاری طولانی‌مدت او با یونایتد به پایان رسیده است.

تلخ و شیرین‌های زیادی در ۱۲ سال حضور دخه‌آ در یونایتد رخ داد.

بهترین لحظه‌ها

نمایش فوق‌العاده مقابل آرسنال در سال ۲۰۱۷

تلخ و شیرین‌های آخرین بازمانده فرگوسن

در پیروزی ۳-۱ یونایتد خارج از خانه مقابل آرسنال در سال ۲۰۱۷، دخه‌آ یکی از بهترین نمایش‌های دروازه‌بانی در تاریخ اخیر را به نمایش گذاشت. دخه‌آ ۱۴ سیو قابل توجه انجام داد و با رکورد بیشترین سیو در تاریخ لیگ برتر برابری کرد.

ژوزه مورینیو که آن زمان هدایت یونایتد را بر عهده داشت، از دخه‌آ به عنوان «بهترین دروازه‌بان جهان» یاد کرد؛ در حالی که آرسن ونگر، سرمربی آرسنال، عملکرد دروازه‌بان را «کاملاً برجسته» دانسته بود.

یک دبل‌سیو برابر آلکساندر لاکازت و آلکسیس سانچز از نکات برجسته عملکرد دخه‌آ در آن دیدار بود.

قهرمانی لیگ برتر در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲

دخه‌آ علیرغم حضور طولانی‌مدت در یونایتد، تنها یک بار قهرمان لیگ برتر شد. این اتفاق در دومین فصل حضورش در باشگاه رخ داد. او در پایان فصل در تیم منتخب سال لیگ برتر قرار گرفت.

تلخ و شیرین‌های آخرین بازمانده فرگوسن

قهرمانی در جام کارابائو و شکستن رکورد پیتر اشمایکل

دخه‌آ همراه یونایتد قهرمانی در جام اتحادیه را نیز به دست آورد. شاگردان اریک تن‌هاخ با پیروزی برابر نیوکاسل به این مهم دست یافتند. کلین‌شیت دروازه‌بان اسپانیایی در این دیدار او را به رکورد ۱۸۱ کلین‌شیت رساند تا پیتر اشمایکل، اسطوره باشگاه، را پشت سر بگذارد.

دخه‌آ پس از بازی به وبسایت رسمی یونایتد گفت: این بهترین راه برای شکستن رکورد یک دروازه‌بان بزرگ بود. شکستن رکورد چیز شگفت‌انگیزی است. بنابراین واقعا افتخار می‌کنم و سعی دارم کلین‌شیت‌های بیشتری را ثبت کنم.

بدترین لحظه‌ها

دریافت گل از روی نقطه کرنر

دخه‌آ چندین سیو عالی برای یونایتد انجام داده اما مرتکب اشتباه‌های فاجعه‌باری نیز شده است. به عنوان مثال دسامبر ۲۰۱۵ یونایتد در دیداری خارج از خانه ۲-۱ از بورنموث شکست خورد. جونیور استانیسلاس گل اول بورنموث را از روی نقطه کرنر وارد دروازه این دروازه‌بان اسپانیایی کرد.

اگر چه مروان فلینی گل تساوی را برای یونایتد به ثمر رساند ولی جاش کینگ گل برتری تیمش را زد و یونایتد باخت.

دریافت سریع‌ترین گل تاریخ فینال جام حذفی

تلخ و شیرین‌های آخرین بازمانده فرگوسن

اگرچه این اشتباه بزرگ از سوی دخه‌آ نبود اما او سریع‌ترین گل تاریخ فینال جام حذفی را برابر منچسترسیتی دریافت کرد. ایلکای گوندوغان با یک ضربه عالی پس از دوازده ثانیه تاریخ‌ساز شد. سیتی با نتیجه ۲-۱ پیروز و گوندوغان با زدن دو گل بهترین بازیکن زمین شد. این آخرین بازی دخه‌آ برای یونایتد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *