ضرورت رفع ناایمنی در مراکز درمانی شهر تهران

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه رفع موارد ناایمنی ساختمان‌های درمانی بسیار مهم است، گفت: در هنگام بحران و بروز بلایا، این گونه اماکن باید موجب آرامش و رفع نگرانی شهروندان شوند نه اینکه خود معضلی برای شهر باشند.

به گزارش سادس، سوده نجفی در هشتادمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری که عصر امروز در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد با اشاره به نظام‌مند بودن ساختار سازمان آتش‌نشانی گفت: مجموعه آتش‌نشانی به مانند یک سازمان شبه نظامی است و با سایر سازمان‌های شهرداری تهران متفاوت است و باید از لحاظ تامین بودجه و اختیارات نگاه ویژه‌ای به آن شود.

وی ادامه داد: بندهای مختلفی که در اجرای برنامه چهارم توسعه دیده شده بود تا حدود زیادی در سازمان آتش‌نشانی انجام شده و این موضوع قابل تحسین است و آتش‌نشانی جزو معدود سازمان‌هایی است که روند خوبی را در پیش گرفته است.

نجفی با حمایت از استخدام زنان آتش‌نشان خاطرنشان کرد: این امر اقدام بسیار خوبی بود که در برنامه‌های سازمان آتش نشانی جای گرفت. حضور بانوان در موارد اورژانسی بسیار کارآمد خواهد بود و امیدوار هستیم در برنامه‌های استخدامی ظرفیتی برای بانوان آتش‌نشان در نظر گرفته شود.

وی در ادامه گفت: موضوعات مربوط به هوشمندسازی، خرید تجهیزات آتش‌نشانی، بیمه خودروهای عملیاتی آتش‌نشانی، آموزش مداوم آتش‌نشانان و به‌روزرسانی دانش آن‌ها، برگزاری دوره‌های مشاوره و روانشناسی برای آتش‌نشانان و خانواده‌های آنان، معاینات ادواری پرسنل از مباحث مورد توجه شورای شهر است که باید با جدیت پیگیری شود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: رفع موارد ناایمنی ساختمان‌های درمانی برای ما بسیار مهم است زیرا در هنگام بحران و بروز بلایا، این گونه اماکن باید موجب آرامش و رفع نگرانی شهروندان شوند نه اینکه خود معضلی برای شهر باشند.

ضرورت مدیریت علمی سازمان آتش‌نشانی

در ادامه این جلسه، مهدی بابایی، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با اشاره به اهمیت پیشگیری از حوادث اظهارکرد: اولویت ما در شورای شهر تهران پیشگیری و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز حادثه و آتش‌سوزی است، زیرا با بررسی اتفاقات مختلف در می‌یابیم منشا بیشتر آتش‌سوزی‌های منزل مشابه است و ما باید هر چه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: حفظ جان و مال مردم و ایمنی آتش‌نشانان که در محل حریق و حادثه فعالیت می‌کنند نیز بسیار مهم است و باید از اقدامات فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری بهره بگیریم و از ظرفیت‌های سازمان صداوسیما و سایر رسانهها برای القای آموزه‌های فرهنگی و ارتقاء سطح فرهنگ ایمنی شهر و شهروندان استفاده کنیم.

بابایی با تاکید بر اینکه سازمان آتش نشانی را باید به صورت علمی مدیریت کرد، گفت: همچنین لازم است که از پتانسیل مرکز آموزش آتش‌نشانی برای بهره‌وری بهتر و آموزش آتش‌نشانان تهران و سایر شهرها استفاده کنیم و اولویت‌ها رابرای آموزش داوطلبان و مردم بگذاریم. همچنین باید از ظرفیت خانه‌های دوام و داوطلبان در هنگام بروز حوادث استفاده کنیم و با هم به یک هم‌افزایی برسیم.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخل در تامین تجهیزات آتش‌نشانی افزود: برای تامین تجهیزات باید از نخبگان و در راستای حمایت از تولید داخل از تجهیزات تولید شده داخل کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *