ماماها و بهورزان نقش موثری در فرزندآوری دارند

سادس/لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ماماها و بهورزان نقش بسیار مهمی در زمینه فرزندآوری و پیشگیری از سقط جنین دارند.

به گزارش سادس، مریم کوشکی صبح امروز یازدهم تیرماه در نشست طرح نفس که در سالن جلسات معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه بهداشت پرونده‌های پیش از بارداری برای بانوان واجد شرایط بارداری ایجاد می‌شود.

وی افزود: در مراکز بهداشتی، بهورزان و مراقبین سلامت، خانم‌های واجد شرایط بارداری را در جمعیت تحت پوشش خود می‌شناسند.

کوشکی بیان کرد: این افراد باید پیش از آنکه باردار شوند مورد مراقبت قرارگیرند تا اگر به صورت ناخواسته باردار شدند و قصد سقط عمدی داشتند، به مراکز نفس ارجاع داده شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراکز نفس باید به گونه‌ای به مردم معرفی شوند که احساس خوشایندی به جمعیت تحت پوشش بدهند تا مردم تمایل مراجعه به این مراکز را داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که در این مراکز قرار است بکار گیری شوند باید نفوذ کلام خوب داشته باشند و گوش شنوا برای افراد باشند تا بتوانند علت سقط را شناسایی کرده و برای برطرف کردن آن اقدام کنند.

کوشکی تصریح کرد: اگر این مراکز به خوبی معرفی نشوند و حس خوبی به جامعه هدف منتقل نکنند این طرح با شکست مواجه خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از سقط و فرزندآوری، بیان کرد: ماماها و بهورزان نقش بسیار پررنگی در این زمینه دارند و لازم است آموزش‌های لازم در این راستا به آن‌ها ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *