توضیح سازمان میادین شهرداری تهران درباره افزایش قیمت دام زنده برای عید قربان

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در تشریح افزایش قیمت دام زنده در مراکز عرضه، گفت: این قیمت گذاری توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود و بر همین اساس ۱۸۵ هزار تومان برای هر کیلو دام زنده تعیین شده است.

به گزارش سادس، ایوب فصاحت در جریان بازدید از مرکز عرضه دام زنده شهرداری تهران در منطقه ۵ در جمع خبرنگاران در تشریح عرضه دام زنده ویژه عید قربان گفت: مراکز عرضه دام زنده در ۱۷ نقطه شهر تهران دایر شده و امروز از ساعت ۴ بامداد تا ساعت ۱۵ به شهروندان تهرانی ارائه خدمات خواهد داشت.

وی در خصوص تغییر قیمت گوشت دام زنده گفت: قیمت‌گذاری توسط سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری انجام نمی‌شود و این قیمت گذاری توسط وزارت جهاد کشاورزی اتفاق می‌افتد. قیمتی که در جایگاه‌های ثابت قبل از عید قربان عنوان شده بود ۱۷۹ هزار تومان برای هر کیلو بود که نهایتا در قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی این قیمت ۱۸۵ هزار تومان تعیین شد و امروز نیز در مراکز با همین قیمت عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: برای امسال پیش بینی ۲۴ هزار رأس دام انجام شده که ۳۰۰۰ رأس توسط سازمان میادین، ۱۰ هزار رأس توسط اتحادیه عشایر و ۹۰۰۰ رأس نیز توسط معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده است. این در حالی است که سال گذشته قیمت هر کیلو دام زنده ۸۵ هزار تومان تعیین شده بود اما معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با توجه به بالارفتن قیمت دام و در نظر گرفتن شاخص‌های دیگر برای امسال قیمت ۱۸۵ هزار تومان را تعیین کرده است. برای امسال پیش بینی می‌کنیم بین ۱۲ تا ۱۳ هزار رأس دام به فروش می‌رسد.

فصاحت در ادامه تصریح کرد: اگر ایراد بهداشتی پس از ذبح و خریداری تشخیص داده شود به اندازه دو برابر قیمت دریافت شده به شهروندان غرامت پرداخت می‌شود؛ البته معمولا این اتفاق کم می‌افتد چرا که ارزیابی‌های دام توسط نیروی مستقر از سوی دامپزشکی در مراکز عرضه انجام می‌شود.

به گزارش سادس، پیش‌تر در اخبار منتشر شده از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار قیمت هر کیلو دام زنده ویژه عید قربان ۱۷۹ هزار تومان اعلام شده بود اما امروز روز عید قربان در مراکز عرضه دام با قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی هر کیلو دام زنده ۱۸۵ هزار تومان عرضه شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *