تامین ۱۰ هزار رأس دام زنده برای عید قربان ۱۴۰۲

مدیرکل امور عشایر استان تهران از تامین ۱۰ هزار راس دام زنده برای عید قربان امسال خبر داد.

به گزارش سادس، فرشید ذبیحی در جریان بازدید از مرکز عرضه دام زنده شهرداری تهران در منطقه ۵ در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت امور عشایر استان تهران در تامین دام زنده ویژه عید قربان، گفت: با توافق سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۱۰ هزار رأس دام زنده عشایری برای عرضه به مراکز شهرداری تهران تحویل داده شده و ۲۰۰۰ رأس دام نیز به عنوان پشتیبان برای عرضه تامین شده است. البته ۱۰ هزار رأس دام تامین شده در سطح استان تهران عرضه خواهد شد و این در حالی است که سال گذشته بین ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ رأس دام تأمین شده بود.

وی اضافه کرد: میزان پیش بینی دام برای عید قربان براساس توافق با سازمان میادین انجام می‌شود و برپایی مراکز عرضه نیز از سوی سازمان میادین براساس پیش‌بینی‌ها و میزان استقبال شهروندان است که برای امسال در ۱۷ نقطه این مراکز برپا شده است.

مدیرکل امور عشایر استان تهران در تشریح قیمت‌گذاری هر کیلو دام زنده نیز اظهار کرد: قیمت‌ها از سوی جهاد کشاورزی تعیین و نرخ گذاری می‌شود که پیش‌تر عدد ۱۷۹ هزار تومان برای هر کیلو اعلام شده بود؛ اما مورد موافقت قرار نگرفت؛ چرا که پیش‌بینی می‌شد این قیمت از سوی تامین کنندگان مورد استقبال قرار نگیرد و موجب کاهش عرضه شود برهمین اساس قیمت ۱۸۵ هزار تومان برای هر کیلو دام زنده تعیین شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *