تابستان سخت اصفهان با ورود توده‌های هوایی گرم

سادس/اصفهان کارشناس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو بین ۲ تا ۳ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، گفت: کماکان باد و گردوخاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، پدیده غالب استان است.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با سادس، در خصوص وضعیت جوی در روزهای آینده، اظهار کرد: بررسی‌های نقشه هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شرایط ماندگاری ذرات گردوخاک در مناطق شرق، مرکز و جنوب استان مورد انتظار است که می‌توانند سبب کاهش دید و کیفیت هوا در این مناطق شود.

وی افزود: همچنین در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه به علت تقویت توده هواده گرم تابستانه بر روی استان شرایط افزایش نسبی دما و ماندگاری توده هوای گرم خواهیم داشت. آسمان استان طی امروزوفردا صاف است و در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر را انتظار داریم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کماکان باد و گردوخاک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب پدیده غالب استان است، اضافه کرد: فعالیت کانون‌های گردوغبار داخلی در مناطق شمالی، شرقی و برخی نقاط مرکز استان منجر به افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا و کم‌شدن شعاع دید طی امروزوفردا می‌شود، اما به‌تدریج طی روزهای آینده از شدت آن کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش‌رو بین ۲ تا ۳ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

معتمدی خاطرنشان کرد: دمای هوای استان از  ظهر امروز سه‌شنبه  ۶ تیر تا پایان هفته روند افزایشی خواهد داشت.

به گفته وی، بادرود با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میان‌دشت با کمینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان طی ساعات پیش رو خواهند بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *