۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور فعال است

۱۰۰۰ باشگاه کوهنوردی در کشور فعال است

سادس/بوشهر دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به فعالیت ۱۰۰۰ باشگاه ثبت شده کوهنوردی در سطح کشور گفت: برای توسعه رشته کوهنوردی هیات‌های استانی فعالیت ورزشی خود را در قالب آموزش، استعدادیابی و تجهیزات با مشارکت باشگاه‌ها توسعه دهند.

حسین مقدم سه‌شنبه ۶ تیر در مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان بوشهر ضمن تجلیل از تلاش کوهنوردان بوشهری و باشگاه‌های این استان اظهار کرد: با توجه به اقلیم استان بوشهر و ظرفیت‌های موجود میتوان برای توسعه‌ی رشته‌های متنوع کوهنوردی برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: اسکی و و سنگوردی رشته‌های المپیکی این رشته هستند که ورزشکاران کشور در این دو رشته صاحب مدال شده اند.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی  درباره‌ی برنامه‌های پیش روی این فدراسیون تصریح کرد: کسب سهمیه مسابقات آسیایی چین و چندین اعزام به مسابقات بین المللی از برنامه‌های پیش روی ما است.

مقدم با اشاره به اهمیت موضوع آموزش گفت: پرتال آموزشی فدراسیون با ۲۵۰ هزار عضوسالانه بیش از ۵۰ عنوان دوره آموزشی را برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ کوهنورد از جمله باشگاه‌های بوشهری در طرح ملی سیمرغ موفق به صعود به ۳۱ قله‌ی مرتفع در هر استان شده‌اند و مدال سیمرغ دریافت کرده‌اند. ۵ هزار ورزشکار دیگر نیز در حال تلاش برای کسب این عنوان هستند.

به گزارش سادس، مجمع انتخابات هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر، حسین مقدم دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مسئول برگزاری مجامع این فدراسیون واعضای مجمع برگزار شد که محسن پاپری زارعی با ۲۱رای اعضای مجمع به مدت چهار سال ریاست این هیات را برعهده گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *