انتقاد نظری از عدم پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و فرزندآوری

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی از کارشکنی بانک ها در پرداخت وام‌های تبصره (۱۶)، فرزندآوری، ودیعه مسکن و سایر تسهیلات مرتبط با قانون  جوانی جمعیت انتقاد کرد.

به گزارش سادس، علیرضا نظری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس خطاب به وزیر کشور، بیان کرد: چرا یارانه سوخت آژانس‌ها و بارکش‌های بنزینی علی رغم گذشت سه ماه پرداخت نشده است؟ این وزارتخانه باید به تکالیف خود عمل کند. 

وی در ادامه اظهار کرد: از آنجا که تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی از اواخر شهریور ماه ۱۴۰۰ بود و کارکنانی که از تاریخ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد بازنشسته شده‌اند، به علت عدم پرداخت معوقات آن توسط وزارت متبوع و با استناد به بخشنامه صادره از سازمان بازنشستگی، رتبه‌بندی در میانگین حقوق بازنشستگی آنان محاسبه نمی‌شود و مشمولین با کاهش ۴ تا ۶ میلیونی حقوق مواجه می‌شوند و عملاً بهره‌ای از رتبه‌بندی نمی‌برند. این موضوع نارضایتی کارکنان بازنشسته و مراجعه آنان به اداره محل خدمت را در پی داشته است. همچنین کسانی که در سال جاری شرایط بازنشستگی دارند، به همین علت دچار سردرگمی شده‌اند. 

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد تصریح کرد:  وام‌های تبصره (۱۶)، فرزندآوری، ودیعه مسکن و سایر تسهیلات مرتبط با قانون جمعیت اجرا نشده است و مردم به دفتر نمایندگان مراجعه می‌کنند. هنگام مراجعه بانک‌ها مدعی‌اند که سهم‌شان تمام شده در حالی که قانون مجلس باید به درستی اجرا شود لذا وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید منابع تسهیلات را مشخص و گزارش آن را به مجلس ارائه نمایند. 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *