یک کارشناس: با انتخاب تلفنی نمی‌توان تیم ملی بست

یک کارشناس: با انتخاب تلفنی نمی‌توان تیم ملی بست

سادس/خوزستان یک کارشناس فوتبال با انتقاد از سرمربی تیم ملی نونهالان به دلیل قرار نگرفتن چندین استعداد خوزستانی در لیست دعوت شدگان به اردوی تیم‌ملی، گفت: به نظر من با انتخاب تلفنی نمی توان تیم ملی بست، آن هم در این سطح و رده که قرار است آینده‌ساز تیم های ملی جوانان، امید و بزرگسالان و باشگاه های مهم کشور باشند.

محسن بابادی در گفت وگو با سادس، اظهار کرد: تمامی اهالی فوتبال کشور خصوصا جامعه مربیان به نیکی آگاه هستند که خوزستان مهد فوتبال ایران و محل پرورش بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال این مرزوبوم بوده است. نگاهی اجمالی به آمار و تاریخ یک صد ساله فوتبال کشور، گواه این ادعا است اما اینکه چرا بازیکنان و مربیان خوزستانی خصوصا در رده های پایه مورد کم لطفی فدراسیون فوتبال در سطح ملی قرار می گیرند، جای بسی تعجب دارد.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده هر گاه به بازیکنان خوزستانی در رده های مختلف اعتماد شده است، به داد تیم‌های ملی رسیده اند. هیچ کس نمی تواند منکر نقش بارز بهزاد غلامپور، سیدابراهیم تهامی، سهراب بختیاری زاده، مجاهد خضیراوی، حسین کعبی، سیدمحمد علوی، جلال کاملی مفرد، ایمان مبعلی، ناجی بداوی، مسعود شجاعی، احمد آل نعمه، حسین کنعانی زادگان و چندین بازیکن دیگر در بزنگاه های تیم ملی در سه دهه اخیر شود اما این چه سِری است که در رده های پایه هیچ توجهی به بازیکنان و مربیان این استان نمی شود؟ که البته خدا داند و بس.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: باید از فوتبال کشور پرسید کی و کجا به بازیکنان خوزستانی اعتماد شد و نتیجه عکس داد؟ کجا در ترکیب تیم ملی از آن ها استفاده شد و جزو بهترین بازیکنان تیم نبودند؟ پس حال که اظهر من الشمس است، چرا در لیست۸۰ نفره تیم ملی نونهالان تنها نام ۵ بازیکن خوزستانی به چشم می خورد؟ مگر نه نونهالان فولاد طی دو سال اخیر قهرمان لیگ برتر شده اند و سال های پیش از آن نیز همواره جزو سه تیم مطرح کشور بوده است، پس چرا از تیم قهرمان سال گذشته و امسال، کسی در تیم ملی نونهالان نیست؟ چرا بازیکنان مهم و تأثیرگذار تیم قهرمان همچون محمدامین رجبی، حسین قنبری، امیرعلی رجبی، محمدرضا بنی تمیم،‌ محمدطاها محمدی، مهدی حاتمی و… در این لیست عریض و طویل جایی ندارند؟ به راستی چرا؟ به چه دلیل از کادر فنی این تیم حتی یک نفر به عنوان کمک مربی در تیم ملی وجود ندارد؟

وی بیان کرد: آقای دوستی مهر سرمربی تیم ملی نونهالان دارد با سرنوشت این استعداد ها چه می کند و چرا حواسش به این مسایل مهم نیست؟ ما همواره وی را به عنوان یک مربی پاک و سالم شناخته ایم اما این انتخاب های نادرست و غیرمنطقی که گویا بدون نظارت و توجه او صورت گرفته، وجهه و عملکرد او را تحت الشعاع قرار می دهد. به جز فولاد، دو تیم خوب آریان و پارسوماش از خوزستان نیز در لیگ برتر نونهالان کشور حضور شایسته ای داشته اند. به کدام دلیل به بازیکنان آن ها توجهی نشد؟ واقعا آقای دوستی مهر، امیرحسین دیوبند، محمدرضا مرادی، علی قلی گله و آرتین امیرپناهی که در لیگ بسیار درخشان ظاهر شدند را ندید؟ یا دید و دعوت نکرد؟ بدون تعصب عرض کنم نفرات شایسته دیگری از سایر استان ها نیز می توانستند در این لیست جای بگیرند که تعدادشان حدودا ۳۰ نفر است ولی جای بسی شگفتی است این ۸۰ نفر بر چه اساسی به اردوی تیم ملی دعوت شده اند؟ اگر تنها ۵ یا ۶ بازیکن که مورد تایید اهالی فوتبال نبودند دعوت می شدند، می توانستیم بگوییم باید به سلیقه و تخصص کادر فنی تیم ملی احترام گذاشت اما انتخاب اشتباه این خیل عظیم از بازیکنان، اصلا جای دفاعی برای کارشناسان امر باقی نمی گذارد.

بابادی گفت: به نظر من مربیان نباید برای رضایت رفقای قدیمی و مربیان پایه در برخی نقاط کشور به صورتی کار کنند که نارضایتی پیش بیاید. ضمن این که با انتخاب تلفنی نمی توان تیم ملی بست، آن هم در این سطح و رده که قرار است آینده ساز تیم های ملی جوانان، امید و بزرگسالان و باشگاه های مهم کشور باشند. بعد می گویند چرا بعد نیم قرن تیم ملی امید به المپیک راه پیدا نکرد. یکی از دلایلش همین لیست ۸۰ نفره تیم ملی نونهالان است. به هر حال وقتی آقایان به این راحتی بازیکنان شایسته را کنار گذاشته و جای آن ها بازیکنان ضعیف، بی کیفیت و سفارشی را جهت ایجاد توازن و تعادل میان تمامی نقاط کشور برای توسعه فوتبال دعوت می کنند، نتیجه اش همانی می شود که گفتم.

وی ادامه داد: از آقای دوستی مهر انتظار می رود بی مهری را کنار گذاشته و هرچه سریع تر در لیست بازیکنان تیم ملی بازنگری و تجدیدنظر کند و تا دیر نشده است، حداقل به جهت حفظ وجهه و آبروی فوتبالی خود و کمک به فوتبال ملی، بازیکنان نخبه ای  جا مانده از این لیست را دعوت کند و مطمئن هستم که ضرر نخواهد کرد. جا دارد که هیات فوتبال خوزستان نیز از طریق هیات رییسه و ریاست محترم فدراسیون، جهت احقاق حق بازیکنان شایسته فوتبال استان در این موضوع مهم ورود کرده و از سرمربی محترم تیم ملی در این خصوص توضیح بخواهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *