صعود به جام جهانی پایان راه نیست!

صعود به جام جهانی پایان راه نیست!

یک ملی پوش سابق نسبت با تمجید از عملکرد تیم ملی نوجوانان می‌گوید بازیکنان تیم ملی شایستگی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارند اما نباید مغرور شوند.

به گزارش سادس، شاگردان حسین عبدی با برتری در ضربات پنالتی مقابل یمن ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های نوجوانان آسیا، مجوز حضور در جام جهانی را به دست آوردند.

برنامه‌ریزی و استعدادیابی رمز صعود به جام جهانی

مهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با سادس درباره این پیروزی و صعود به جام جهانی نوجوانان اظهار کرد: همه چیز به برنامه ریزی قبل و استعدادیابی از کل ایران برمی‌گردد. کسانی مثل حسین عبدی در فوتبال ما بسیار تاثیرگذار بودند و توانستند تجربیاتشان را در اختیار دیگران قرار دهند.

او ادامه داد: آن‌ها در مرحله گروهی خیلی خوب کار کردند و تیمی مثل کره جنوبی را شکست دادند. یمن تیم قابل احترامی بود و خیلی سخت کوش بودند. مالکیت تیم در اختیار تیم یمن بود. این‌که آن‌ها مالک توپ بودند به این دلیل بود که ایران استرس صعود به جام جهانی داشت و طبیعی است بازیکنان جوان چنین شرایطی پیدا کنند.

در خط دفاع سخت کوش نبودیم

سیدصالحی درباره نقاط ضعف تیم ملی نوجوانان بیان کرد: در خط دفاع سخت‌کوش نبودیم و در بعضی مواقع مثل تماشاگر عمل می‌کردیم و یمن فشار می‌آورد. تمرکز و انگیزه بازیکنان در ادامه بسیار تاثیرگذار بود و آرشا شکوری در دروازه توانست به خوبی کمک کند و مثل پدرش نشان دهد که بازیکن پر تلاشی است.

صعود به جام جهانی پایان راه نیست!

او درباره عملکرد خوبی تیم ملی نوجوان در ادوار گذشته و در مقابل عملکرد ضعیف تیم‌های ملی جوانان و امید گفت: ما در رده جوانان و امید کیفیت لازم را نسبت به نوجوانان نداریم. حسین عبدی برنامه ریزی بلند مدت داشت و سعی کرد از همه جای ایران استعدادها را کشف کند و نفرات زیادی را محک زد. با برنامه ریزی می‌توانید بهترین بازیکنان را به تیم بیاورید. مسابقات تدارکاتی نیز بسیار به تیم ما کمک کرد و تاثیر گذار بود.

عبدی همین بازیکنان را به تیم ملی جوانان منتقل کند

این ملی پوش سابق اضافه کرد: ما برای نوجوانان برنامه ریزی می‌کنیم و در رده جوانان اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. عبدی بعد از جام جهانی باید همین بازیکنان را به جوانان منتقل کند. از امروز باید برای آینده چاره اندیشی کنیم و برای کل کشور استعدادیابی کنیم. همچنین نزدیک بودن سن یک مربی و سرمربی به بازیکنان خیلی تاثیرگذار است. باید نفراتی را داشته باشیم که ارتباط خوبی با هم بگیرند.

او در پایان درباره تقابل تیم ملی نوجوانان در مرحله نیمه‌نهایی بیان کرد: عملکرد کادرفنی از اکنون به بعد مهم است. بازیکنان نباید فکر کنند کار تمام است و زحماتشان در دو بازی پایانی باید نتیجه ‌دهد. این تیم شایستگی‌ قهرمانی دارد و فقط نباید غرور جای خودباوری را بگیرد. از اکنون کارمان شروع می‌شود. از اینجا کادرفنی باید با بازیکنان صحبت کنند و همچنین یک نگاهی به تدارک تیم برای جام جهانی داشته باشیم. دو بازی باقی مانده می‌تواند بازی دوستانه خوبی برای تیم ملی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *