«این بچه بهترین خواهد بود»

«این بچه بهترین خواهد بود»

اسطوره‌ها درباره مسی چه می‌گویند؟

به گزارش سادس و به نقل از اسپورت‌بایبل، سی‌وشش سالگی یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ یعنی لیونل آندرس مسی بهانه‌ای است برای بازخوانی نظرهای چندین چهره ورزشی درباره او که ۱۸ سال تمام توانسته است در اوج باشد؛ با ۸۰۷ گل و ۴۲ جام که دستاورد این همه سال فعالیتش بوده. جای تعجب نیست که چهره‌های ورزشی درباره جادوگر فوتبال جهان نظرات جالب توجهی داشته باشند.

«این بچه بهترین خواهد بود»

یک بار در مصاحبه‌ای از آرسن ونگر پرسیده شد که بهترین بازیکن جهان چه کسی بود که او به‌سادگی پاسخ داد: لیونل مسی. سپس از او پرسیده شد که بهترین بازیکن جهان در حال حاضر کیست و او باز هم به‌سادگی پاسخ داد: لیونل مسی.

این گفتگو در دوران مربیگری ونگر در آرسنال انجام شده بود. آن زمان مسی در ۲۰سالگی در بارسلونا بازی می‌کرد.

«این بچه بهترین خواهد بود»

یورگن کلوپ در زمان تقابل لیورپول مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ درباره مسی صحبت کرد و گفت: نمی‌خواهم درباره بازیکنان دیگر صحبت کنم. مسی برای من بازیکن شماره یک و بهترین بازیکن جهان است.

«این بچه بهترین خواهد بود»

پس از باخت ۳-۱ منچستریونایتد مقابل بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۱، از سر آلکس فرگوسن سوالی پرسیده شد که یکی از لحظات تاریخی او با رسانه‌ها و خبرنگاران بود. روزنامه‌نگاری پرسید: سر الکس! اگر مالکان منچستریونایتد در تابستان به شما یک چک سفید داده و اجازه بدهند که یکی از بازیکنان بارسلونا را به خدمت بگیرید با چه کسی قرارداد امضا می‌کنید؟ سر الکس پاسخ داد: این یکی از احمقانه‌ترین سوالاتی است که در زندگی‌ام شنیده‌ام.

او در ادامه به طعنه پاسخ داد: ماسکرانو. تو داری صبرم را آزمایش می‌کنی.

«این بچه بهترین خواهد بود»

پپ گواردیولا، سرمربی سابق مسی، در روزهای نخستین حضورش در منچسترسیتی نیز درباره مسی صحبت کرد و گفت که چقدر به او و بارسلونا احترام می‌گذارد: «وقتی بارسلونا را ترک کردم و به بایرن‌مونیخ و سپس منچسترسیتی رفتم، هرگز از لیونل مسی نخواستم که بیاید. به این دلیل که می‌دانم این بازیکن چقدر برای بارسلونا مهم است.

«این بچه بهترین خواهد بود»

کوبی برایانت داستان جالبی درباره مسی تعریف کرد. این بسکتبالیست فقید یک بار گفت: داشتم با رونالدینیو صحبت می‌کردم و او به من گفت: «کوبی! ببین! من به تو کسی را معرفی می‌کنم که قرار است بهترین بازیکن تمام دوران شود.» گفتم: «تو بهترینی.!» اما او گفت: «نه، نه. این بچه بهترین بازیکن خواهد بود و آن زمان لیونل مسی فقط ۱۷ سال داشت.»

«این بچه بهترین خواهد بود»

قبل از دیدار لیورپول و بارسلونا در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹، ژوزه مورینیو پیش‌بینی خود را از این دیدار به زبان آورد و گفت:‌ «می‌گویم شانس لیورپول از بارسا بدون مسی بیشتر است. من هرگز نمی‌گویم مسی خاص است؛ چرا که هر کاری را همیشه می‌کند، انجام خواهد داد.»

«این بچه بهترین خواهد بود»

در نهایت، زلاتان ایبراهیموویچ در مصاحبه‌ای با ستایش از این بازیکن آرژانتینی گفت: «فکر می‌کنم مسی در نوع خود بی‌نظیر است. کاری که او انجام می‌دهد، شیوه بازی و هر چیز دیگر به نظرم امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل می‌گویم که در نوع خود بی‌نظیر است. من این شانس را داشتم که هر روز او را ببینم، دیدم او هر روز چه می‌کند، قبلاً گفته بودم که او مثل پلی‌استیشن بازی می‌کند.»

اینها فقط نوک کوه یخ هستند. بسیاری دیگر از ستاره‌ها همچنان از لیونل مسی تعریف کرده و می‌کنند و او را بهترین بازیکن تاریخ می‌دانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *