تفکرات و فلسفه جدید قلعه‌نویی در تیم ملی

تفکرات و فلسفه جدید قلعه‌نویی در تیم ملی

دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال گفت: ایران می‌تواند حریف سرسختی برای سایر تیم‌های آسیایی باشد. البته نباید به کادر فنی و بازیکنان فشار وارد کنیم که صد درصد باید قهرمان شوند بلکه باید استرس و فشار را از روی تیم ملی برداریم تا در جام ملت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

ابراهیم میرزاپور در گفت‌وگو با سادس، در ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در کافا، اظهار کرد: با توجه به شرایط فدراسیون فوتبال و مشکلاتی که برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های مطرح و صاحب نام داشت، به اعتقاد من تفکرات قلعه‌نویی بر این بود که با انجام سه دیدار با تیم‌های افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان بازیکنان را در کنار هم قرار دهد و هماهنگی خوبی را بین آنها ایجاد کند. وی این بار با تفکرات و فلسفه جدیدی‌ آمده که به نظر من برای ارزیابی بازیکنان جوان، بازی‌های بدی نبود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: کادرفنی و فدراسیون دوست دارد تیم ملی با تیم‌های بزرگ و صاحب نام بازی کند که متاسفانه شرایطش فراهم نشد. امیدوارم فدراسیون با تامین اعتبارات لازم قبل از جام ملت‌ها شرایط حضور دیدارهای تدارکاتی بهتری را برای تیم ملی رقم بزند.

نکته مثبت بازی‌های تیم ملی در کافا

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که پیش از این کادر فنی به طور علنی با حضور ایران در مسابقات کافا مخالفت کرده بود اما در نهایت به خاطر فدراسیون فوتبال این مساله را پذیرفت، به نظرتان فدراسیون فوتبال در هماهنگی برای حضور ایران در این بازی‌ها اشتباه نکرده است؟ تصریح کرد: تلاش کادرفنی این است که با حضور هرچه بیشتر بازیکنان در دیدارهای تدارکاتی بتواند هماهنگی خوبی را بین بازیکنان ایجاد کند که البته این دیدارها نیز بد نبود و سبب شد قلعه‌نویی بازیکنان لژیونر و دخالی را مورد ارزیابی قرار دهد. قطعا این ۳ بازی به ویژه بازی با ازبکستان که در سطح بالایی برگزار شد، موجب افزایش اعتماد به نفس بازیکنان جوان خواهد شد.

تفکرات و فلسفه جدید قلعه‌نویی در تیم ملی

نباید به تیم ملی فشار وارد کنیم

میرزاپور با بیان این که فوتبال ایران در دوره حاضر نسل خوبی دارد، خاطرنشان کرد: هدف کادر فنی و فدراسیون این است که در جام ملت‌ها به قهرمانی دست پیدا کنیم، چند سالی است که شرایط قهرمانی در جام ملت‌ها را نداشتیم. این دوره با وجود بازیکنان باکیفیت و لژیونری که در داخل و خارج از کشور داریم، ایران می‌تواند حریف سرسختی برای سایر تیم‌های آسیایی باشد. البته نباید به کادرفنی و بازیکنان فشار وارد کنیم که صد درصد باید قهرمان شوند، بلکه باید استرس و فشار را از روی تیم ملی برداریم تا در جام ملت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی در پایان همچنین در خصوص فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی نیز گفت: در چند اردویی که قلعه‌نویی بازیکنان را دعوت کرد و سپس بازی با این ۳ تیم مختلف در کافا فرصت خوبی بود تا سرمربی تیم ملی با ارزیابی نسبت به عملکرد تمام بازیکنان داخلی و لژیونر بتوانند بهترین نفرات را برای جام ملت‌ها گزینش و فهرست خود را نهایی کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *