آمادگی ۷۵ درصدی کشور در مقابله با بحران‌ها/ برخی ساختمان‌ها در تهران نا ایمن است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آمادگی ۷۵ درصدی کشور در برابر با بحران‌ها خبر داد.

به گزارش سادس، محمدحسن نامی در حاشیه افتتاح پروژه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط شهر تهران در خصوص تراکم جمعیتی و وضعیت توپوگرافی که عبور گسل‌ها و شیب تند را در آن شاهد هستیم این شهر تقریبا همیشه در معرض تهدید قرار دارد. لذا در زمینه پیشگیری از بحران باید اقدامات لازم را با هدف ایمن‌سازی انجام دهیم.

وی افزود: در همین راستا شورا و شهرداری تهران پشتیبانی خوبی از مدیریت بحران انجام دادند و اقدامات موثری در این حوزه انجام شده است. خوشبختانه روند اقدامات سرعت خوبی دارد و تعداد قابل توجهی پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

نامی ادامه داد: سال گذشته ۵۹ پروژه در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران در شهر تهران به بهره‌برداری رسید و امروز نیز شاهد بهره برداری از پروژه‌های دیگری هستیم. خوشبختانه در کشور نیز این وضعیت ادامه دارد اما با توجه به اینکه تهران درصد قابل توجهی از جمعیت را در محدوده کوچکی در خود جای داده همه مدیران در امور پیشگیری آماده هستند و این مقابله در بخش‌های مختلفی همچون بازسازی، بازتوانی و اتخاذ تمهیدات لازم قابل مشاهده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این سازمان کاملا آماده است، گفت:‌ در استان‌ها ریاست ستادهای استان بر عهده استانداران و در شهرها بر عهده فرمانداران است. این افراد آمادگی خوبی را برای مقابله با بحران‌ها کسب کردند به شکلی که امروز کشور در مقابل بحران‌ها آمادگی ۷۵ تا ۷۸ درصدی دارد و به موقع اقدامات لازم انجام خواهد شد. امروز در بحث اسکان موقت در کشور توانمندی خوبی ایجاد شده و روز به روز نیز تجهیزات مورد نیاز به روزتر و بیشتر تامین می‌شود.

وی در خصوص جبران مالی خسارت‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی در کشور نیز گفت: هر زمانی نیاز باشد دولت کمک‌های لازم را انجام می‌دهد اما با توجه به شرایط سخت مالی باید در این حوزه از ظرفیت بیمه‌ها بهره بگیریم تا خسارت‌ها در همان محل وقوع بحران پرداخت شود که این موضوع نیز در حال پیگیری است.

نامی در خصوص آمادگی شهرداری تهران نیز در مقابله با بحران‌ها در شهر تهران گفت: شهرداری تهران در حال حاضر آمادگی خوبی را کسب کرده اما برخی ساختمان‌ها در تهران ناایمن هستند که تلاش شده آن دسته که متعلق به مردم است از راه گفت‌وگو و کمک نسبت به ایمن سازی آنها اقدام شود. در حال حاضر نیز آمادگی ۶۰ تا ۶۵ درصدی در تهران برای مقابله با بحران‌ها ایجاد شده است.

رشد ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی شهرداری در حوزه پیشگیری و مدیریت بحران

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری بودجه عمرانی حوزه پیشگیری و مدیریت بحران بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و این در حالیست که ما در همه بخش‌ها شاهد کاهش بودجه بودیم تا بتوانیم بخش حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم اما با توجه به اهمیت حوزه ایمنی و نگاه ویژه مدیریت شهری به این حوزه بودجه عمرانی آن افزایش چشمگیری یافته است.

وی تاکید کرد: سوله‌های مدیریت بحران دسترسی‌های مردم را در هنگام وقوع بحران‌ها راحت‌تر می‌کند. لذا هر چه سوله‌های مدیریت بحران را توسعه دهیم در حقیقت امکان کاهش خسارت‌های جانی و مالی را فراهم کرده‌ایم.

سروری در پاسخ به سوالی در خصوص حضور مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران در جلسه فردا یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: فکر نمی‌کنم آقای چمران در جلسه فردا حضور پیدا کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *