ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در دولت سیزدهم به خط پایان نزدیک می‌شود

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد در دولت سیزدهم به خط پایان نزدیک می‌شود

سادس/لرستان پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، مصوبه دهه ۷۰ است که پس از گذشت ۳۲ سال و با عبور از در ماراتن دولت‌ها، بالاخره در دولت سیزدهم به خط پایان نزدیک می‌شود.

اردیبهشت ۱۳۸۶ کلنگ ورزشگاه ۱۵ هزار نفره خرم‌آباد با حضور مسئولان کشوری در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه کمالوند این شهر به زمین زده شد. مجری احداث این پروژه مهم زیرساختی ورزش لرستان سازمان مجری تاسیسات عمومی وزارت راه‌وشهرسازی بوده و طی این سال‌ها نیز وعده‌های متعددی در خصوص افتتاح آن داده شده ولی پس از گذشت ۱۵ سال هیچکدام از آنها محقق نشده‌اند.

این مجموعه ورزشی قرار بود مرکز جامعی از سالن‌های ورزشی اعم از دوومیدانی، اسب‌سواری، استخر و … باشد اما به هر دلیل و در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، روی زمین می‌ماند. اما بالاخره در دولت نهم و در سفر اول محمود احمدی‌نژاد و هیأت دولت به لرستان مصوب و کلنگ این مجموعه تحت عنوان “دهکده المپیک” با ۶۰ زیرمجموعه با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در سال ۱۳۸۶ به زمین زده می‌شود. هدف از ساخت دهکده المپیک که زمینی به مساحت ۲۵۲ هکتار در منطقه کمالوند خرم‌آباد برای آن اختصاص یافته بود، افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی و برپایی اردوهای ورزشی در لرستان بود که‏ در طول زمان، پروژه دچار چندپارگی و تقلیل می‌شود به طوریکه سالن اسب‌دوانی و مجموعه‌های ورزشی مختلف سر از مکان‌های دیگر درآوردند و دهکده المپیک عملا از ۶۰ زیرمجموعه به ۲۶ مورد تنزل یافته و در نهایت به یک سالن دو و میدانی و یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری محدود و عملیات ساخت این دو واحد نیز همچنان نیمه‌تمام رها شد.‏ ‏ بالاخره در تیرماه ۹۸، سالن دو و میدانی این مجموعه با حضور وزیر ورزش و جوانان وقت افتتاح شد اما ورزشگاه ۱۵ هزار نفری آن متوقف شده و نیمه کاره باقی ماند. تا اینکه در دولت سیزدهم، این پروژه دوباره بر سر زبان‌ها می‌افتد و در سفر اول رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۰، تکمیل ورزشگاه ۱۵هزار نفری خرم‌آباد به عنوان یک مصوبه و تکلیف مسئولان استان مطرح می‌شود. ۱۱۷ میلیارد تومان برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد هزینه شده است.

۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری هزینه شده است

سیدآرش قیاسیان مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیستم خرداد ماه امسال در حاشیه بازدید استاندار لرستان و هیئت همراه از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، گفته بود: عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۸۸ در دهکده المپیک با مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع آغاز شد.

وی ادامه داد: از جمله بناهای موجود در این مجموعه می‌توان به ساختمان مرکزی با ۴۲۰۰ مترمربع، گیشه بلیط فروشی با ۸۳۸ متر مربع و گردان‌ها با ۱۱ هزار و ۱۱۵ مترمربع، پارکینگ اتوبوس و ۴۰۸ پارکینگ خودرو سواری و سایر تأسیسات جانبی دیگر اشاره کرد.

قیاسیان با اشاره به این‌که تاکنون ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه شده است، افزود: برای تکمیل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. وی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، ادامه داد: این پروژه تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی قراردادی به انرژی سازه آبان به عنوان پیمانکار سپرده شده است. مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳.۵ میلیارد تومان، و سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۵۳.۵ میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه ورزشی تخصیص یافته است.

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در بازدید اخیر خود از پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری گفته بود: در حال حاضر این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل این پروژه در میان مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به لرستان قرار گرفته است.‏

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبار سفر رئیس‌جمهور برای این پروژه را تأمین کنیم، بیان کرد: هنوز اعتبار این پروژه به طور کامل تأمین نشده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم که فاز اول این ورزشگاه را به تناسب اعتباراتی که تخصیص پیدا می‌کند، تا قبل از پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

دالوند بیان کرد:احداث جاده دسترسی به این ورزشگاه از محل بام خرم‌آباد، که یک جاده پدافندی و میانبر است، در دستور کار قرار گرفته است.

صرف هفت میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد راه دسترسی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد

مرتضی شیروانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز غروب جمعه دوم تیرماه در جریان بازدید استاندار لرستان از روند تکمیل و ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد، گفت: یکی از کارهای ضروری در روند تکمیل این پروژه تسریع در ساخت مسیر دسترسی به ورزشکاه است که با امکانات موجود و ماشین‌آلات راهداری استان دو کیلومتر از مسیر دسترسی که در ضلع شرقی وجود دارد در حال آسفالت است و ظرف یک هفته آینده به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی وزیرسازی دو کیلومتر دیگر از راه دسترسی که از قسمت شمال شرقی ورزشگاه عبور می‌کند از فردا آغاز خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: آسفالت این دو کیلومتر باقی مانده را تلاش می‌کنیم ظرف یک ماه آینده آسفالت و به پایان برسانیم. شیروانی تصریح کرد: برای راه دسترسی این پروژه در مجموع هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

بهره‌برداری و افتتاح ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد ظرف دو ماه آینده

فرهاد زیویار استاندار لرستان نیز در این بازدید به خبرنگاران گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد یکی از پروژه‌های بزرگ ورزشی و عمرانی لرستان محسوب می‌شود که عملیات احداث آن در دهه ۸۰ شروع و در مقطعی متوقف شد.

وی اضافه کرد: در سفر دولت سیزدهم به لرستان اعتبار خوبی برای تکمیل پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تخصیص و تزریق شد و عملیات اجرایی آن مجددا آغاز شد.

استاندار لرستان با بیان اینکه بنا داریم هر دو هفته یکبار از این پروژه بازدید کرده و روند کار را از نزدیک مشاهده و به شهروندان لرستانی گزارش دهیم، تصریح کرد: امروز بازدیدی از مسیرهای دسترسی پروژه به ویژه از مسیری کمربندی که منتهی به ورزشگاه می‌شود بازدید شد و عملیات زیرسازی آن پس از بازدید قبلی شروع شده و هفته آینده آسفالت آن تمام می‌شود.

زیویار ادامه داد: کاشت چمن ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد تقریبا انجام شده اما برای اینکه چمن به ثمر بنشیند دو ماه به طول می‌انجامد و در این پروسه نیاز است مراقبت‌های لازم صورت گیرد. وی به عملیات اجرایی مسیر دوم ورزشگاه که از ضلع شرقی و شمال شرقی عبور می‌کند اشاره کرد و با بیان اینکه عملیات اجرایی مسیر مذکور ابتکاری بود و در پروژه تعریف نشده بود که عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و ظرف ماه‌های آینده این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار بیان کرد: این ورزشگاه مجموعه‌ای کامل است که پس از گذشت بیش از یک دهه برای ورزشکاران حرفه‌ای و مردم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سادس، بالاخره پس از گذشت بیش از یک دهه از عملیات اجرایی پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خرم‌آباد که قرعه افتتاح آن به دولت سیزدهم رسید و این پروژه پس از عبور از پیچ و خم‌های مصوبات دولت‌های مختلف، تابستان امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود تا کام تلخ مردم این دیار از وجود پروژه‌های نیمه‌تمام دولت‌های قبل در لرستان، اندکی شیرین شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *