تلف شدن صدها دلفین و شیردریایی در آمریکا

جلبک‌های سمی در سواحل جنوبی کالیفرنیا در ایالات متحده باعث تلف شدن صدها دلفین و شیر دریایی شده است.

به گزارش سادس -به نقل از آناتولی، بر اساس گزارش‌ اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا، بیش از ۱۰۰۰ حیوان دریایی در ماه ژوئن در سواحل جنوب کالیفرنیا به علت تغذیه از جلبک‌های سمی بیمار یا تلف شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی، کارشناسان علت این وضعیت را ظهور جلبک‌های سمی در منطقه دانسته و اعلام کردند که صدها شیر دریایی و دلفین به همین دلیل تلف شدند. متخصصان با اشاره به اینکه جلبک‌های سمی فصلی هستند، هشدار دادند که تغییرات آب و هوایی ممکن است این مشکل را تشدید کند.

«دیوید کارون»، متخصص علوم زیستی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی می‌گوید: من می شنوم که بسیاری از مردم در ساحل راه می‌روند و با حیوانات بیمار یا مرده مواجه می‌شوند.

کارون با بیان اینکه «اسید دوموئیک» تولید شده توسط جلبک‌ها از طریق زنجیره غذایی در بین حیوانات پخش می‌شود، اظهار داشت: صدف‌ها و برخی ماهی‌ها این سم را مصرف می‌کنند و سپس گونه‌هایی مانند شیرهای دریایی، نهنگ‌ها و پرندگان دریایی که این حیوانات را می‌خورند، مسموم می‌شوند.

وی افزود: تیم‌های حفاظت از حیوانات تا جایی که می‌توانند حیوانات بیمار را تحت درمان و مداوا قرار می‌دهند. بر اساس داده‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، این وضعیت در سواحل «سانتاباربارا» و «ونچورا» بیشتر مشاهده شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *