فعالیت ۱۰۰۰ تسهیلگر برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در نقاط محروم

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه ستاد اجرایی از طریق بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در نقاط محروم به‌صورت گسترده فعالیت می‌کند، گفت: ما در سطح کشور برای تحقق این هدف حدود ۱۰۰۰ تسهیلگر داریم و از یک شبکه مردمی ۷۰ هزار نفری بهره مند هستیم.

به گزارش سادس، عارف نوروزی در جشنواره تلاش با برکت با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از طریق بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در نقاط محروم به‌صورت گسترده فعالیت می‌کند، گفت: ما در سطح کشور برای تحقق این هدف حدود ۱۰۰۰ تسهیلگر داریم و از یک شبکه مردمی ۷۰ هزار نفری بهره مند هستیم.

وی ضمن اشاره به بخش‌هایی که مشکل اشتغالشان جدی است، گفت: از طریق سیستم بانکی به ویژه تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ از ظرفیت‌های قانونی استفاده کردیم.

نوروزی ادامه داد: ۱۰ بانک پای کار آمده اند و با وجود اینکه سال گذشته منابع دیر تخصیص داده شد اما ما موفق شدیم حدود ۶۸۰۰ میلیارد تومان از این تسهیلات را در مناطق محروم تمام استان های کشور استفاده و به افرادی که متقاضی کارافرینی بودند، پرداخت کنیم.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه اکنون حدود ۴۰۰۰ پرونده از محل منابع سال گذشته آماده پرداخت هستند، خاطرنشان کرد: امسال برنامه ریزی شده که حدود ۲۵ هزار میلیاردتومان از محل تسهیلات و حدود ۵ میلیارد تومان منابعی که خیرین در اختیار ما می‌گذارند بتوانیم در بحث مربوط به اشتغال و کارآفرینی قدم‌های اثرگذاری برداریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *