توقیف ۳۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین در معابر تهران

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که از ابتدای سال تاکنون ۳۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین در تهران توقیف شده است.

به گزارش سادس، سرهنگ احسان مومنی درباره  آمار فوتی‌ها و توقیفات موتورسیکلت سنگین در شهر تهران گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه  راکب موتورسیکلت سنگین در شهر تهران جان خود را در تصادفات از  دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین در تهران توقیف و به پارکینگ منتقل شده است، گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز ۳۲ دستگاه موتورسیکلت سنگین که در  معابر شهری تردد غیرمجاز داشتند توقیف شده وبه پارکینگ انتقال داده‌ شدند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در کشور  ما به حجم موتور بالای ۲۵۰ سی‌سی برای موتورسیکلت‌ها، موتر سنگین گفته می‌شود، گفت: این موتورسیکلت‌های سنگین با سرعت بالایی که دارند با حرکت خود در  سطح معابر  ایجاد رعب و وحشت کرده و آرامش مردم را بر هم زده و بی‌نظمی ایجاد می‌کنند. متاسفانه برخی از مجرمان نیز به‌دلیل سرعت بالایی که این نوع از موتورسیکلت‌ها دارند، از آن استفاده می‌کنند. به طورکلی موتورسیکلت‌های سنگین به دلیل اینکه مجوز ندارند باید در  پیست مورد استفاده قرار  بگیرند و حرکت آنها در  سطح معابر شهری ممنوع است.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با طرح‌هایی که در دست اجرا دارد، به محض مشاهده موتورسیکلت‌های  سنگین نسبت توقیف آنها اقدام کرد و این موتورسیکلت‌ها را به پارکینگ منتقل می‌کند. همچنین این موتورها علاوه بر انتقال به پارکینگ به‌دلیل نداشتن پلاک و گواهینامه و ایجاد رعب  و وحشت به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و مسلما ترخیص  این موتورسیکلت ها خیلی  سخت‌تر  از موتورسیکلت‌های توقیفی عادی است.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در روز جمعه هفته گذشته شش دستگاه موتورسیکلت سنگین در معابر تهران، شناسایی، توقیف و به پارکینگ منتقل شدو همچنین بامداد امروز نیز در حوالی ساعت ۲:۳۰ سه دستگاه موتورسیکلت سنگین در بزرگراه شهید خرازی شناسایی وبه دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم با اجرای طرح مهار توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *