ترس یوفا از عربستان؛ سوپرلیگ جان می‌گیرد؟

ترس یوفا از عربستان؛ سوپرلیگ جان می‌گیرد؟

یوفا می‌ترسد پروژه سوپر لیگ بار دیگر با کمک‌های ملی عربستان به جریان بیفتد.

به گزارش سادس و به نقل از اسپورت ۲۴،  باشگاه‌های بزرگ اروپایی با وجود مخالفت یوفا و فیفا رسما در بیانیه‌ای از شروع «سوپر لیگ اروپا»  خبر دادند که بازتاب گسترده‌ای داشت و در نهایت این پروژه به سرانجام نرسید. 

بارسلونا و یوونتوس که سوپرلیگ را سازماندهی کردند، در فصل قبل با اتهاماتی روبرو شدند که ممکن است به کسر امتیاز یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر روبرو شوند. اگر جرم این دو باشگاه ثابت شود، یوفا تیم‌ها را حداقل برای یک فصل از حضور در رقابت‌های اروپایی محروم خواهد کرد.

یوفا می‌ترسد که محرومیت‌های احتمالی منجر به افزایش شانس بارسلونا و یوونتوس برای از سرگیری پروژه سوپر لیگ با کمک عربستان سعودی شود. این کشور ثروتمند به صورت گسترده تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است نفوذ خود را در فوتبال جهان افزایش دهد و آماده تزریق مقادیر زیادی پول به این رشته است.

در ابتدا ۱۲ باشگاه بزرگ رئال مادرید، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، تاتنهام، سیتی، لیورپول، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، اینتر، میلان و یوونتوس موافقت خود را با برگزاری سوپر لیگ اروپا اعلام کردند.

نگرانی یوفا از این خاطر است که تیم‌های دیگر در کنار بارسلونا و یوونتوس خواستار حضور در سوپر لیگ شوند و رقابت‌های باشگاهی در قاره اروپا تحت تاثیر قرار گیرد.

مرحله یک چهارم نهایی در لیگ اروپا

یوفا همچنین از اضافه شدن مرحله یک چهارم نهایی به دور حذفی لیگ ملت‌ها خبر داد. در سه دوره اخیر تیم‌ها با موفقیت در دور گروهی، به طور مستقیم راهی نیمه‌نهایی می‌شدند.

تیم های کرواسی و اسپانیا برای قهرمانی در لیگ ملت ها به مصاف هم رفتند که اسپانیا در ضربات پنالتی به برتری رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد. از فصل آینده با توجه به نتایج مرحله گروهی رقابت‌های یک چهارم نهایی نیز قبل از نیمه نهایی برگزار خواهد شد.

دیدارهای این مرحله در اسفند برگزار می‌شود و مرحله گروهی در آبان به پایان می رسد و فینال‌ها نیز در خرداد ادامه خواهد داشت. به این ترتیب از فصل بعد دو تیم اول هر گروه لیگ A به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *