مجمع فوق‌العاده کمیته المپیک در ۱۲ شهریور/ ابلاغ بودجه ۸۰۰ میلیاردی

مجمع فوق‌العاده کمیته المپیک در ۱۲ شهریور/ ابلاغ بودجه ۸۰۰ میلیاردی

مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک ۱۲ شهریور برگزار می‌شود.

به گزارش سادس، بیستمین نشست هیات اجرایی در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. این نشست قرار بود ساعت ۱۰ به پایان برسد اما تا ساعت ۱۲ طول کشید.

مناف هاشمی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات نشست بیان کرد: مقرر شد قبل از بازیهای آسیایی مجمع داشته باشیم و چهار دستور جلسه برای انتخاب نفرات برای مجمع داشتیم. حسابرسی سا ل ۱۴۰۱ تمام نشده بود و مجمع از تیر به ۱۲ شهریور منتقل شد.

ابلاغ بودجه ۸۰۰ میلیاردی برای کمیته ملی المپیک

او درمورد بودجه گفت: در بحث بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان در ردیف اصلی کمک دولت را داریم و  برای هانگژو ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه داریم. در ردیف عمرانی این رقم ۴۰ میلیارد تومان شد. ۱۳۰ میلیارد تومان نیز برای ساختن کمپ شماره ۲ مصوب شد. هنوز دولت بودجه عمرانی را ابلاغ نکرده است و حدودا کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغ شده است.  

*تلاش برای ورود ایران به سازمان جهانی المپین ها

هاشمی در مورد سازمان جهانی المپین ها گفت: تلاش کردیم ایران به سازمان جهانی المپین ها اضافه شود. این سازمان زیر مجموعه IOC نیست اما مورد تاییدش است. این سازمان المپین ها را حمایت می کند. پنجم شهریور مراسمی برای تختی داریم و روز المپین ها نیز است و ما از  ریاست و یا نماینده این سازمان  هم دعوت می کنیم. 

*نماینده ورزشکاران، مربیان و داوران انتخاب نشدند

 دبیرکل کمیته کلی المپیک در مورد انتخاب نماینده ها در مجمع فوق‌العاده گفت: برای جلسه بعدی افتاد و دو هفته دیگر برگزار شد. خبرگان ورزشی پیشنهاد رییس کمیته ملی المپیک خواهد بود. جلسه آینده اسامی تصویب و معرفی می شوند. 

*پاداش نهایی نشد 

 دبیرکل کمیته در مورد پاداش پای سکو گفت: در ستاد عالی بازی ها یک بار حقوق و ورزشکاران و پاداش ها مطرح شد. امروز هم در جلسه هیات اجرایی از سوی ما مطرح شد و دوستان پیشنهادات متعددی مطرح کردند اما جمع بندی نشد و قرار است جلسه فوق العاده داشته باشیم. رییس کمیته ملی المپیک و من و اعضای هیات اجرایی اصرار به ایجاد انگیزه بیشتر برای ورزشکاران، سرمربیان و مربیان و همچنین کسانی که در گرفتن مدال نقش دارند، داریم.  در این جلسه عدد و رقمی تصویب نشد و جلسه بعدی تصمیم گیری می‌شود.

هاشمی در مورد اینکه تکلیف ژیمناستیک در فدراسیون مشخص است یا خیر؟ گفت:  همان پاسخ های قبلی است و پاسخ جدیدی نداریم. 

*کت و شلوار در اختیار همه قرار نمی‌گیرد

او در مورد وضعیت لباس کاروان گفت: کمیته ملی المپیک در این خصوص کارگروه و کمیته ای را تشکیل داده و لباس گرم کن و بقیه موارد به جز کت و شلوار در مناقصه عمومی مطرح شد و نهایتا یک شرکت برنده شد و کار خود را شروع کرده و تا یک ماه آینده در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد. کت و شلوار هم در اختیار همه کاروان قرار نمی‌گیرد در حال بررسی دو شرکت هستیم.

او در مورد کم شدن رشته ها گفت: هنوز هم ملاک ما همان اعزام ۳۰ رشته است. اگر ستاد عالی با حضور وزیر و رییس کمیته جلسه بگذارند می‌توان حذف کرد ولی امکان افزایش نیست. البته اگر لازم باشد می‌توان رایزنی و مکاتبه کرد و مواردی را اضافه کرد. برای بهتر شدن نتیجه و کسب مدال هر کاری لازم باشد را انجام می‌دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک  در مورد پرداخت بودجه به فدراسیون ها بیان کرد: دو پرداخت به فدراسیون‌ها داشتیم. قبل از جلسه بعدی یک پرداخت خوب خواهیم داشت. قرار شد سازمان برنامه و بودجه تا دو هفته آینده یک تخصیص خوب برای ما و وزارت داشته باشد و به محض اینکه واریز شود در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌دهیم.

هاشمی در مورد جلسه حبیب کاشانی و تاج در مورد تیم ملی امید گفت: از جلسه اطلاعی ندارم اما امیدوارم تفاهم اتفاق افتاده باشد. کاشانی ظرفیت خوبی است و پیشنهاد رییس کمیته بود. اگر تعاملات و توافقی باشد ما خوشحال می‌شویم. تلاش ما خوشحالی جامعه ایران و فوتبال است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *