بیشترین نقاط بحرانی حریق لرستان در شهرستان الیگودرز است

سادس/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: بیشترین نقاط بحرانی حریق در شهرستان الیگودرز و کمترین در ازنا قرار دارد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: در بحث حریق ۱۵۰ نقطه بحرانی مستعد حریق در لرستان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین نقاط بحرانی در شهرستان الیگودرز و کمترین در شهرستان ازنا قرار دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مساحت این مناطق بحرانی در مجموع  ۶۰۰ هزار هکتار است.

میرزایی با تاکید براینکه تمام تمرکز را روی مناطق بحرانی گذاشتیم، افزود: در این راستا مشارکت جوامع محلی در اطفای به موقع حریق بسیار تاثیرگذار است و این قشر را تا جایی که امکان داشته سازماندهی کردیم.

وی اضافه کرد: جوامع محلی در مرحله رصد و پایش می‌توانند کمک‌حال منابع طبیعی لرستان باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از شبکه‌سازی برای اطفای حریق احتمالی  با مشارکت مردم، سمن‌ها، جوامع محلی و بسیج  خبر داد و گفت: همچنین سامانه اطلاع رسانی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ فعال و رایگان است تا هرگونه حریق از سوی مردم اطلاع‌رسانی شود.

میرزایی بیان کرد: همچنین در تمام شهرستان‌های استان جلساتی با محوریت فرمانداران برای مدیریت حریق برگزار کرده‌ایم.

وی از خرید تجهیزات انفرادی برای اطفاء حریق در لرستان خبر داد و گفت: این تجهیزات برای استفاده کسانی است که به صورت داوطلبانه با منابع طبیعی در اطفای حریق همکاری دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات اطفاء حریق را ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از این اعتبار از محل اعتبارات سال گذشته تامین شده و بخشی نیز به استانداری اعلام شده تا تامین اعتبار شود.

میرزایی تصریح کرد:  مشارکت مردمی بسیار ملموس و حائز اهمیت بوده و با توجه به بارندگی‌های امسال پوشش گیاهی زیادی در مناطق وجود دارد که نیاز است مردم پای کار باشند و جوامع محلی مشارکت داشته باشند تا بتوانیم حریق احتمالی را در مناطق بحرانی مدیریت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *