اختصاص۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی برای کمک به معیشت و اقتصاد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که در سال ۱۴۰۲ از طریق دولت برای گروه های مردمی اختصاص می‌یابد، ۶۰۰۰ میلیارد تومان آن برای مباحث معیشتی و مباحث اقتصادی است.

به گزارش سادس، نمایشگاه جهاد پیشرفت هم‌زمان با سالروز تشکیل جهاد سازندگی با حضور معاون اول رییس جمهور و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد.

سید امیرحسین مدنی در حاشیه رویداد نمایشگاهی جهاد پیشرفت که هم‌زمان با سالروز تشکیل جهاد سازندگی برگزار شده است، گفت: از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که معاون اول رییس جمهور وعده داده بودند در سال ۱۴۰۲ از طریق دولت برای گروه های مردمی کار شود؛ ۶۰۰۰ میلیارد تومان آن برای مباحث معیشتی و مباحث اقتصادی است و مرتبط با تولید و زیر ساخت تولید اقتصاد خرد روستایی، احیای واحدهای راکد و نیمه راکد، طرحهای اقتصاد، دریا و آبزی پروری و توسعه صنایع فرهنگی و اجتماعی است که در حقیقت کاری است که با مردم اتفاق می افتد و برای خود مردم است.

وی افزود: در این روند دولت منابع می گذارد و منابع مردم اضافه می‌شود. ۲۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه فناوری هزینه می شود؛ یک هزار میلیارد تومان در حوزه فرهنگی و اجتماعی که مربوط به احیای آداب و رسوم روستایی، رفع آسیبهای اجتماعی و حاشیه نشینی، جشنواره نشان والی و جهاد تبیین است  و ۳۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه های راه، آب و حمل و نقل روستایی هزینه خواهد شد.

به گزارش سادس، در این نمایشگاه که با حضور معاون اول رییس جمهور کار خود را آغاز کرد؛ ۱۶ طرح ملی با مشارکت دولت و گروه‌های مردمی، بسته ۱۲ هزار میلیارد تومانی مشارکت دولت با گروههای مردمی و ۲ طرح پژوهش محور ملی معرفی و از کتاب «ایران آباد؛ از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت» رونمایی شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *