می‌خواهند سرمربی را با سر به زمین بزنند!

می‌خواهند سرمربی را با سر به زمین بزنند!

مربی فوتبال در واکنش به حضور ایران در مسابقات کافا گفت: خنده دار است! ما چون بازی تدارکاتی نداریم یا با ما بازی نمی‌کنند یا این که پول برای برگزاری این بازی‌ها نداریم. به هر صورت قصه درازی دارد و نوعی ضعف است. این مشکل برای تمام مربیان وجود دارد و برای قلعه‌نوبی هم وجود دارد. نباید انتظار بیش از حد داشت وقتی هزینه‌ زیادی نمی‌کنیم.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به این پرسش که انتقادهای زیادی به حضور ایران در کافا وجود دارد، نظر شما درباره حضور ایران در این مسابقات و رویارویی با افغانستان و قرقیزستان چیست؟ اظهار کرد: اول این که باید بدانیم مربی دنبال چه چیزی است و هدف از برگزاری بازی ها چیست. همه می‌دانند که برای انجام بازی تدارکاتی با مشکل مواجه هستیم، نفراتی که در لیست اصلی قرار می‌گیرند تقریبا شناخته شده هستند و کادر فنی باید تمرکزش روی این نفرات باشد. ضمن این که مربی تیم ملی باید هدفش را از شرکت در این تورنمنت مشخص کند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که پیش از این نیز کادر فنی به طور علنی با حضور در این بازی‌ها مخالف کرده بود، اما به خاطر فدراسیون فوتبال این مساله را پذیرفت به نظر شما فدراسیون فوتبال در هماهنگی برای حضور در این بازیها اشتباه نکرده است؟ گفت: اگر کادرفنی مخالفت کرده، فشار فدراسیون فوتبال نوعی ضعف است. این را نقطه قوت کادرفنی نمی‌دانم، متاسفانه خودرایی در بین مسئولین ورزش ما وجود دارد و خودمحوری و خردجمعی حاکم نیست. اگر خواسته فدراسیون فوتبال بوده و کادرفنی مخالفت خود را اعلام کرده، از الان یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌ها شروع شده که امیدوارم این طور نباشد.

پیشکسوت فوتبال درباره این که بازیکنان هم به این مساله انتقاد دارند و قبل از اعزام نیز نظر خود را گفته بودند، آیا این مساله می‌تواند منجر به بروز مشکل شود؟ افزود: من یک مصاحبه تصویری از مهدی طارمی دیدم که البته خیلی شفاف نگفت اما به کنایه اذعان کرد که برای من هیچ چیز مفیدی ندارد، مطمئنا بازیکنانی مثل طارمی و کسانی که جایگاه آنها در تیم ثابت است می‌دانند که این بازی‌ها سنگین و قابل قبول نیست. به هر صورت هر تصمیمی که مربی بگیرد بازیکن باید تابع باشد که این هم نوعی ضعف است که بازیکن حق اظهارنظر ندارد و باید تابع کادرفنی باشد. به هر جهت تبعات آن هر چه باشد به کادر فنی برمی‌گردد.

دنبال این هستند سرمربی را با سر به زمین بزنند

قاسمپور در پاسخ به این پرسش که حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا با انگلستان، آرژانتین و کلمبیا دیدار می‌کنند، به نظرتان همین مساله منجر به افت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا نمی‌شود؟ اظهار کرد: خنده دار است، ما چون بازی تدارکاتی نداریم یا با ما بازی نمی‌کنند یا این که پول برای برگزاری این بازی‌ها نداریم. به هر صورت قصه درازی دارد و نوعی ضعف است. این مشکل برای تمام مربیان وجود دارد و برای قلعه‌نوبی هم وجود دارد. نباید انتظار بیش از حد داشت وقتی هزینه‌ زیادی نمی‌کنیم. امکانات خوبی نداریم و زیرساخت‌های فوتبال مناسب نیست. مدیریت ورزش ما با مشکل مواجه است، چه در سطح باشگاهی و چه ملی به دنبال این هستیم که سرمربی را با سر به زمین بزنیم. در حالی که مشکل عمده ما مدیریت فوتبال است. ما به جای جذب مربی خارجی باید مدیر خوب از خارج بیاوریم. این پرسش وجود دارد که چرا تیم‌های صاحب نام و شناخته شده می‌توانند بازی تدارکاتی برگزار کنند اما پس از ۴۰ سال نتوانستیم بازی متوسط برگزار کنیم.

قول برگزاری با تیم‌های خوب

وی در خصوص این پرسش که فدراسیون قول داده که برای شهریورماه تدارک بازی‌های بهتری را ببیند، آیا فکر می‌کنید می‌توانند دیدارهای خوبی را هماهنگ کنند؟ گفت: فدراسیون در گذشته از این قول‌ها زیاد داده است در مملکت ما چه ورزشی و چه غیرورزشی قول‌های زیادی داده‌اند اما به جایی نرسیده است.

می‌خواهند سرمربی را با سر به زمین بزنند!

این پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید ایران با این آماده‌سازی بتواند در جام ملت‌ها موفق شود؟ تصریح کرد: ۵۰ – ۶۰ سال است که در فوتبال هرگونه احتمالات را در نظر می‌گیریم، امکان دارد معجزه شود تا ایران نتیجه بگیرد. در فوتبال اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیست. شاید یک تیم که شرایط ایده‌ال و آرمانی دارد به راحتی جام را از دست بدهد و یا برعکس. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد که از جام ملت‌ها حذف شویم. البته اگر جام را نیز ببریم دلیل بر برتر بودن در سطح آسیا با مدیریت قوی یا داشتن امکانات خوب نیست. رقیبان ما در آسیا به مراتب قوی‌تر از ما بازی می‌کنند و برنامه قوی و امکانات بهتری دارند و شانس آنها بیشتر از ما است. بنابراین اگر نتیجه‌ای حاصل شد دلیل بر مدیریت قوی فوتبال ما نیست بلکه این مساله تا حدودی به توانایی و خلاقیت بازیکنان ما برمی‌گردد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در این زمینه نمی‌توان نظر خاصی داد، مربیان بیشتر بر مبنای سلیقه، تفکرات یا تاکتیکی که در نظر می‌گیرند بازیکنان را انتخاب می‌کنند. طبیعی است که در انتخاب فهرست بازیکنان نظرها یکسان نخواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *