مناسب سازی برخی بوستان‌های تهران برای کودکان اوتیسمی/برگزاری جلسه حل مشکل سرویس مدارس استثنائی

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از تجهیز و مناسب سازی برخی از بوستان‌های تهران برای کودکان اوتیسمی خبر داد.

به گزارش سادس، حمید صاحب با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی خانه‌های امید ویژه نگهداری روزانه و موقتی کودکان اوتیسمی در تهران، گفت: اوتیسم یک اختلال غیر قابل درمان قطعی است که تنها می‌توانیم با ارائه آموزش‌های مختلف عوارض این بیماری را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران مراکز همگنی برای کودکان دارای اوتیسم وجود ندارد، افزود: شهرداری تهران در نظر دارد خانه‌های امید مخصوص نگهداری روزانه و موقتی این کودکان را در پهنه‌های مختلف راه اندازی کند تا والدین بتوانند برای ساعتی هم که شده این کودکان را به این مراکز سپرده و به کارهایشان برسند.

وی بیان کرد: این کودکان نیاز به آموزش‌های خاص دارند و به محض معرفی آموزگاران و مشاوران مخصوص این کودکان از سوی انجمن اوتیسم این مراکز راه اندازی خواهد شد.

به گفته مدیرکل سلامت شهرداری تهران، شهردار تهران معتقد است که ما باید خدمات هر چه بهتر و بیشتر به خانواده‌های دارای فرزندان اوتیسم ارائه کنیم. چرا که زندگی با این کودکان متفاوت از سایر معلولین است و بر همین اساس شهرداری در نظر دارد بخشی از برخی بوستان‌های خود را برای این کودکان مناسب سازی کند و در حال حاضر به صورت پایلوت بخشی از بوستان نهج البلاغه در منطقه ۲ برای این کودکان مناسب سازی شده است.

صاحب با تاکید بر اینکه کودکان اوتیسمی تمرکز و قرار کمتری دارند و بر همین اساس باید وسایل بازی استاندارد مخصوص خودشان در بوستان‌ها نصب شود، گفت: البته در نظر داریم در مناطق ۱۴ و ۲۰ و در فاز بعدی به صورت پهنه‌ای بوستان‌هایی را برای کودکان اوتیسمی مناسب سازی کنیم.

پیشنهاد ارائه طرح ترافیک به خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم

وی در خصوص ارائه طرح ترافیک به خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم نیز اظهار کرد: ارائه طرح ترافیک به این افراد پیشنهاد بنده بود چرا که معتقدیم خدمات شهری باید به خانواده این افراد رایگان و یا با سوبسید بالا باشد و معتقدیم اگر به این خانواده‌ها کمک نکنیم، کودکان اوتیسمی ممکن است رها شوند چرا که رفتار با یک کودک اوتیسمی بسیار متفاوت‌تر از دیگر معلولین است و ما باید به هر روش ممکن قدردان زحمات این خانواده‌ها باشیم و حتی پیشنهاد ارائه آرم طرح ترافیک مخصوص اوتیسمی‌ها ارائه شده است که در حال بررسی هستیم.

سرانجام سرویس مدرسه کودکان دارای معلولیت

وی با بیان اینکه روابط شهرداری تهران با بهزیستی خوب است اما باید در برخورد با مسائلی همچون کودکان اوتیسمی تخصصی‌تر ارتباط برقرار کنیم، در خصوص سرانجام سرویس مدرسه کودکان دارای معلولیت، افزود: شهرداری تهران آن چیزی که در خصوص سرویس مدرسه کودکان استثنائی بر او مقرر و حکم شده بود را انجام داده است و بر اساس مصوبه شورا شهرداری تهران در تأمین کمک هزینه و نه تمام هزینه‌ها باید کمک می‌کرده است و هیچ تکلیف قانونی در مورد تأمین کلی ایاب و ذهاب معلولان نداریم و قرار بوده که کمک هزینه پرداخت کنیم که البته برای حل این مشکل قرار است کارگروهی با حضور معاونین فرهنگی و حمل و نقل شهرداری تهران و مسئولان آموزش و پرورش در راستای بررسی همکاری‌های بیشتر و حل مشکل سرویس مدارس کودکان استثنایی برگزار شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *