۳ علت عمده مراجعه حجاج به پزشکان در سرزمین وحی

رئیس جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به فراهم کردن امکانات پزشکی برای حجاج کشورمان در سرزمین وحی، در عین حال مشکلات اسکلتی_عضلانی، سرماخوردگی ناشی از تفاوت دمای داخل و خارج از هتل و مشکلات گوارشی را سه علت عمده مراجعه حجاج به مراکز درمانی خواند.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به برقراری سلامت کامل حجاج ایرانی، گفت: خدمت رسانی همچنان ادامه دارد و گروه‌های پزشکی ما که آنجا حضور دارند و چه در مجموعه هتل‌ها و چه در بیمارستان‌ها، درحال خدمت رسانی با بهترین امکانات هستند.

وی درخصوص نحوه همکاری عربستان با جمعیت هلال احمر ایران، تصریح کرد: همکاری هلال احمر و وزارت بهداشت سعودی با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت پزشکی حجاج را به عهده دارد، مناسب است و رضایت داریم.

او درباره عمده مشکلاتی که سبب مراجعه حجاج به مراکز درمانی می‌شود، بیان کرد: عمده مشکلات اسکلتی _ عضلانی، سرماخوردگی ناشی از تفاوت دمای داخل و خارج از هتل و مشکلات گوارشی است.

کولیوند افزود: از روز سوم خرداد ماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان، ارایه خدمات پزشکی لازم در مجموعه‌های درمانی هلال احمر در مکه و مدینه در حال انجام است. تمام بخش‌های بیمارستان تخصصی هلال احمر در مکه مکرمه نیز فعال است و متخصصان در حال ارایه خدمت به زائران هستند. در موارد بستری نیز اقدامات لازم تحت نظر پزشکان برای بیماران انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: جهت برگزاری ایمن مراسم حج، کادر درمان هلال احمر سلامت زائران را به صورت مستمر کنترل می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *