پوشش آموزشی ۳۰۰ هزار سوادآموز در کشور

سادس/خوزستان معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پوشش ۳۰۰ هزار سوادآموز در کشور، گفت: استان خوزستان در اجرای طرح سوادیار و نذر سواد، بهترین عملکرد را داشته است.

علیرضا عبدی در نشستی با خیرین سوادیار که امروز (۲۲ خردادماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰۰ هزار سوادآموز در سطح کشور تحت پوشش خدمات آموزشی در قالب دوره‌های مختلف سوادآموزی هستند و آموزش و پرورش کشور در راستای کیفیت بخشی به این دوره‌ها برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش سادس، وی با اشاره به نقش طرح خیرین سوادیار در کشور، ادامه داد: یکی از معیارهای تحقق عدالت آموزشی، پوشش حداکثری سواد در جامعه است که با تکیه بر برنامه‌هایی از جمله خیرین سوادیار در کشور دنبال می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یادآور شد: استان خوزستان در اجرای طرح سوادیار و نذر سواد، بهترین عملکرد را داشته که شایسته تقدیر و تشکر است.

مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: طرح خیرین سوادیار یا نذر سواد یکی از طرح‌های مهم حوزه تعلیم و تربیت کشور در راستای کمک به تحقق مردمی‌سازی نظام حکمرانی است زیرا مشارکت مردم جامعه در حوزه سوادآموزی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت و ارتقای شاخص‌های کیفی این حوزه از آموزش و پرورش باشد.

 وی ادامه داد: سوادآموزی یکی از معیارهای تحقق تحول فرهنگی و اجتماعی در جامعه است. گسترش سواد در جامعه ارتباط معناداری با تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارد زیرا افزایش افراد باسواد در جامعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را تقویت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جهاد فرهنگی فراگیر در جامعه منوط به رشد شاخص سوادآموزی در کشور است و این امر باید با حمایت همه‌جانبه از متولیان حوزه سوادآموزی در راستای ارتقای شاخص‌های عملکردی دنبال شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *