احتمال وقوع کدام حوادث در تهران وجود دارد؟

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی، حوادث ناشی از حمل و نقل، حوادث مربوط به مواد خطرناک، تجعات انبوه، فروریزش زمین، فرونشست، آتش‌سوزی‌ها و زمین‌لغزش‌ها به عنوان مخاطراتی نام برد که در تهران احتمال وقوع آنها وجود دارد.

به گزارش سادس، علی نصیری در نشست بررسی راهبردهای برنامه عملیاتی اتصال خطوط مترو به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که با حضور جمعی از کارشناسان و نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار شد، با اشاره به اقدامات اجرایی، مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت:‌ در این جلسه می‌خواهیم به جمع‌بندی اولیه برسیم. موضوع ظرفیت‌های حمل و نقلی به ویژه استفاده از خطوط مترو در بحران  از جنبه‌های مختلف قابل بحث است. به عبارتی مترو همچنان که می‌تواند منشا شکل‌گیری یک سری از تهدیدات باشد، می‌تواند در حوادث و بحران‌هایی که در نقاط دیگری از شهر شکل گرفته نقش ویژه‌ای برای امدادرسانی ایفا کند.

وی از زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی، حوادث ناشی از حمل و نقل، حوادث مربوط به مواد خطرناک، تجعات انبوه، فروریزش زمین، فرونشست، آتش‌سوزی‌ها و زمین‌لغزش‌ها به عنوان مخاطراتی نام برد که در تهران احتمال وقوع آنها وجود دارد و گفت: طبیعی است که در شهری با پتانسیل وقوع چنین مخاطراتی، باید برای پیشگیری از وقوع این مخاطرات برنامه‌ریزی کرد.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با استفاده از ظرفیت مترو و اتصال خطوط آن به بیمارستان‌های منتخب می‌توان در هنگام وقوع مخاطرات و بحران ها استفاده‌ای بهینه از مترو انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *