پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم می‌تواند از نام ایران دفاع کند

پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم می‌تواند از نام ایران دفاع کند

پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که «پرسپولیس این توانایی را دارد که بعد از قهرمانی در لیگ و جام حذفی در آسیا نیز از نام ایران دفاع کند.»

پایان رافت، بازیکن پیشین پرسپولیس در گفت‌وگو با سادس، در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین عامل قهرمانی پرسپولیس در فصل بیست و دوم چه بود؟ اظهار کرد: انسجام تیمی، وحدت تاکتیکی، آمادگی بالای بازیکنان، وجود هواداران که صاحب اصلی این تیم هستند و در هر شرایطی از پرسپولیس حمایت کردند و از همه مهم‌تر فضای خوبی که باشگاه برای تیم فراهم کرده بود سبب شد پرسپولیس در یک سال، دو جام قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: امیدوارم باشگاه با برنامه‌ریزی خوب و درست ضمن حفظ بازیکنان داخلی خود از وجود چند بازیکن خوب خارجی نیز بهره‌مند شود تا در لیگ قهرمانان آسیا نیز برابر تیم‌های قطری و عربستانی برتری خود را ثابت کند.

بازیکن پیشین پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چه عاملی باعث شد پرسپولیس در اواسط فصل با وجود اینکه ۸ امتیاز از صدر جدول فاصله داشت این اختلاف را جبران کند؟ گفت: یکی از ویژگی‌های پرسپولیس این بود که بازیکنان آن تا لحظه آخر برای قهرمانی مبارزه کردند و به خودشان ایمان داشتند. تیم انسجام پیدا کرد و توانست اختلاف خود را با صدر جدول جبران کند. البته چند سال است که استقلال، سپاهان و پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی هستند و باید برای فصل بعدی تمهیداتی اندیشیده شود تا این قهرمانی حفظ شود.

رافت همچنین درباره ارزیابی‌اش از عملکرد درویش در راس مدیریت باشگاه پرسپولیس گفت: درویش نماینده وزارت ورزش است و برای قهرمانی پرسپولیس زحمات زیادی کشید و کار خود را به درستی انجام داد. امیدوارم وزارت ورزش اجازه دهد که او همچنان به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس باقی بماند تا پرسپولیس در آسیا نیز از نام ایران دفاع کند.

وی در ارزیابی از عملکرد دو مهاجم خارجی پرسپولیس اظهار کرد: دیاباته و پریرا از پرسپولیس جدا می‌شوند و تیم باید به فکر جذب ۲ مهاجم خوب خارجی و چند بازیکن باکیفیت در خط حمله و دفاع باشد. به نظر می‌رسد پرسپولیس می تواند چند بازیکن خوب و باکیفیت خارجی و با قیمت مناسب‌تر از بازیکنان داخلی برای فصل بعد خریداری کند. البته این که یحیی گل‌محمدی بماند یا برود اطلاع ندارم اما معتقدم اگر یحیی بماند و همین ترکیب را حفظ کند و دو مهاجم خوب خارجی بیاورد قطعا روند رو به رشدی خواهد داشت.

این پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: یحیی مربی بسیار توانمند و باهوشی است و هر جا که برود آرزوی موفقیت برای او دارم. طی چند سالی که هدایت تیم پرسپولیس را برعهده گرفته چند جام برای ما آورده و اکثر بازیکنان این تیم از دروازه‌بان تا مهاجم در ترکیب تیم ملی قرار دارند و عملکردش موفقیت‌آمیز بوده است. به هر صورت اگر برای فصل بعد نباشد باید جانشین او قوی‌تر باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *