پیش بینی بارش ۸۴ میلی متری در استانی با بارندگی متوسط سالانه کمتر از ۱۲۰ میلیمتر!

سادس/سمنان استاندار سمنان با حضور در شهرستان گرمسار و جلسه اضطراری مدیریت بحران از نزدیک در جریان آخرین وضعیت سیل در این شهرستان قرار گرفت.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه ۱۸خردادماه با سفر به سه شهرستان غربی استان و حضور در جلسه مدیریت بحران گرمسار اظهار کرد: مجموعه پرسنل و مدیران دستگاه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران شهرستان گرمسار باید در آماده‌باش کامل باشند.

وی با اشاره به احتمال وجود افراد در راه مانده و اسکان اضطراری مسافران گفت: آموزش‌ و پرورش به صورت کامل ، متولی امر اسکان مسافران و افراد آسیب‌ دیده احتمالی از وقوع حادثه است و لذا ضروری است تا تمامی تدابیر در این خصوص اندیشیده شود. 

استاندار سمنان تاکید کرد: مجموعه هلال‌احمر ، پیش بینی لازم در خصوص تامین بسته های غذایی و همچنین اسکان احتمالی مسافران و امدادرسانی را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: حضور عوامل راهداری و پلیس راه در مسیرهای حادثه خیز ، به ویژه در جاده اصلی امر بسیار مهمی است و باید تلاش کرد تا در مواقع بحران احتمالی ، این محور مسدود نشوند.‌ 

هاشمی از مدیران راهداری و پلیس راه این استان خواست: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود خود استفاده کرده و در مواقع ضروری از تجهیزات لجستیک پیمانکاران پروژه حرم تا حرم استفاده کنند.

وی بر لزوم در اختیار قرار دادن تمام امکانات به ستاد مدیریت بحران استان تاکید و تصریح کرد: نیروی انتظامی جهت صیانت و حفاظت از اموال و دارایی های مردم در حوادث احتمالی ، آمادگی کامل داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرمسار، تدابیر لازم جهت بحران قطعی احتمالی آب در شهر و روستاها را اندیشیده و تانکرهای آب در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار گرفته تا در مواقع ضروری از آن استفاده شود.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود تا خسارتهای مالی در مواقع بحران، از طرف ستاد مدیریت بحران به حداقل برسد.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید به تمامی عشایر حوزه استحفاظی شهرستان ، در خصوص رعایت اقدامات‌ پیشگیرانه و ایمنی ، هشدارهای لازم داده شود اضافه کرد: با توجه به اینکه در زمان برداشت محصولات کشاورزی قرار داریم، تلاش شود تا به محصولات کشاورزان در زمان بحران احتمالی خسارت وارد نشود و در این زمینه اطلاع رسانی لازم نیز، انجام شود.

به گزارش سادس، با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد و طوفان شدید و بارندگی ۸۴ میلیمتری در برخی مناطق استان، به ویژه شهرستانهای گرمسار ، آرادان و سرخه ، هاشمی استاندار سمنان ، ضمن سفر به غرب استان و برگزاری جلسات اضطراری جداگانه مدیریت بحران در دو شهرستان گرمسار و آرادان ، هم اینک به اتفاق برخی مدیران کل به منظور مدیریت میدانی در فرمانداری شهرستان گرمسار مستقر هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *