به دنبال ساماندهی باشگاه‌های ورزشی هستیم/ کاهش صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ به ۱۰ روز

به دنبال ساماندهی باشگاه‌های ورزشی هستیم/ کاهش صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ به ۱۰ روز

سادس/هرمزگان مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان گفت:دستورالعمل رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی به همراه تعرفه‌ جدید ابلاغ خواهد شد که این مساله به جهت ساماندهی باشگاه‌هاست و از تاکیدات مقام عالی وزارت است که این قانون اصلاح و بازنگری تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

 دکتر سیروس احمدی صبح امروز (۱۸ خردادماه) در جلسه هم اندیشی و دوره آموزش آشنایی با دستورالعمل رتبه بندی باشگاه‌های ورزشی کشور در بندرعباس اظهار کرد: تهیه و ابلاغ این دستورالعمل رتبه بندی باشگاه‌های کشور یکی از دغدغه های دکتر سجادی مقام عالی وزارت  و دکتر پولادگر معاون ورزش قهرمانی و وزش حرفه ای وزارت بود.

وی ادامه داد: در گذشته رتبه بندی خاصی برای باشگاه‌های ورزشی کشور وجود نداشت که در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های لازم این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام شده است و دستورالعمل رتبه بندی و نرخ گذاری در فروردین و اردیبهشت ماه جاری به سراسر استان‌ها ابلاغ شده و درحال حاضر این جلسه برای نحوه اجراو پیاده کردن بهتر این دستور العمل برگزار شده که در سال جاری لازم الاجراست.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: این دستورالعمل هم بصورت صد در صد کامل نیست و باید با نظرات کارشناسان از سراسر کشور رفع ایرادات شود.

احمدی اضافه کرد: این موضوع را امسال عملیاتی و شروع کردیم و امیدواریم رتبه بندی لازم انجام شود تا در گام دوم و در ماه جاری نرخ گذاری باشگاه‌های ورزشی انجام شود.

وی اظهار کرد: در حوزه صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ میانگین صدور پروانه بهره برداری در هر استان ۲۲۰ روز زمان می برد که باید برای یک پرونده بهره‌برداری فعالیت یک رشته مثلا بدنسازی یا والیبال یا بسکتبال صدور پروانه شود؛ ۲۲۲ روز زمان براست و با نشستی که با مدیران ستادی در وزارت  داشتیم ان شاءالله این موضوع به  یک هفته یا ۱۰روز برسد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دستورالعمل رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی به همراه تعرفه‌ جدید ابلاغ خواهد شد که این مساله به جهت ساماندهی باشگاه‌هاست و از تاکیدات مقام عالی وزارت است که این قانون اصلاح و بازنگری تا خدمات بیشتری به مردم ارائه شود.
  
وی در خصوص نظارت بر باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور عنوان کرد: می بایست نظارت بر باشگاه‌ها را زیاد کنیم و در این زمینه دفتر کمیته بازرسی و نظارت فعال شده و نمایندگان استان‌ها با حضور در باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌های بدنسازی به زودی نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی در خصوص جمع‌آوری پروتئین‌ها و مکمل‌های ورزشی از باشگاه‌های بدنسازی اقدام و به طور حتم باید جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه  ورود سرمایه گذاران برای  مجوز و احداث مجموعه های ورزشی در کشور فراهم شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ یا ۲۷ هزار باشگاه در کل کشور در اختیار داریم و ساماندهی جدیدی در حوزه دفتر امور باشگاه‌ها انجام شده که امیدواریم به روز رسانی و موضوع رتبه بندی باشگاه های کشور به باشگاهها ابلاغ شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *