خزعلی: امام خمینی(ره) محدودیتی برای فعالیت زنان قائل نشدند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: امام (ره) نیز هیچ محدودیتی برای فعالیت زنان قائل نشدند جز اینکه حدود و حریم شرعی و خانواده حفظ شود.

به گزارش سادس، انسیه خزعلی در حاشیه مراسم تجدید میثاق بانوان ایران اسلامی با آرمان‌های امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تجدید عهد و میثاقی که با امام (ره) داشتیم امروز اینجا آمدیم؛ امامی که رها کننده و نجات بخش زنان بود و راه شکوفایی و تعالی زنان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه اینجا آمدیم و امیدواریم بر این عهد پایدار بمانیم و در خط و مشی که امام ترسیم کردند حرکت کنیم، درباره نقش زنان در دیدگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: فکر می‌کنم امام خمینی(ره) همان تعبیر رهبری یعنی الگو سوم زن را به زبان دیگر بیان کردند و شاید نمود زیبای آن را در وصیت نامه امام می‌بینیم که در فرازهای مفصلی حرکت زنان در امور اجتماعی و پشتیبانی از رزمندگان، شهید پروری و نقش آنها در خانواده متذکر شدند.

خزعلی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه زنان بتوانند جوانب مختلف زندگی را همانطور که امام ترسیم کردند مد نظر داشته باشند، تصریح کرد: امام حدی برای فعالیت زنان قائل نشدند. اگر فرازی از وصیت نامه ایشان که مربوط به زنان است را ملاحظه کنید، ایشان آنجا ذکر می‌کنند که زنان ما در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی گاهی برتر از مردان در صحنه‌ها حاضر شدند. همانطور که رهبری تاکید دارند، امام نیز هیچ محدودیتی برای فعالیت زنان قائل نشدند جز اینکه حدود و حریم شرعی و خانواده حفظ شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *