ویژه برنامه‌های آموزش و پرورش برای دهه فجر


مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش به تشریح برنامه‌های ویژه مدارس کشور در دهه فجر پرداخت.

مهدی علی اکبرزاده در گفت‌وگو با سادس،  با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و بزرگداشت این ایام در مدارس سراسر کشور  و اینکه صبح روز گذشته زنگ انقلاب در مدارس سراسرکشور به صدا درآمد اظهار کرد: مکتب انقلاب، مکتب ایثار و شهادت است و باید قدر دانش آموختگان این مکتب را بدانیم؛ در سایه فرهنگ ایثار و شهادت مکتب انقلاب پابرجا می‌ماند.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای این ایام تدارک دیده شده است. بر این اساس در روز 14 بهمن ماه مراسم «میهمانی لاله‌ها» با مشارکت تشکل‌های دانش آموزی برگزار می شود. همچنین چهار تشکل اصلی دانش آموزی شامل سازمان دانش آموزی، هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و بسیج دانش آموزی در سطح مناطق آموزش و پرورش کشور صبحگاه مشترک خواهند داشت.

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه در روز 18 بهمن ماه نیز دانش آموزان و فرهنگیان با آرمان‌های امام راحل(ره)  تجدیدمیثاق خواهند کرد گفت: در ایام الله فجر جلسات پرسش و پاسخ و تریبون‌های آزاد پیرامون انقلاب اسلامی ایران در مدارس کشور برگزار می شود. علاوه بر این برخی مدارس اردوهایی ترتیب می‌دهند و دانش آموزان را با اماکن و مراکز مهم علمی و صنعتی که نشان دهنده توان و قدرت داخلی است آشنا می‌کنند، این امر می‌تواند منجر به افزایش عزت نفس و تقویت هویت ایرانی اسلامی دانش آموزان شود.

علی اکبر زاده به راهپییمایی 22 بهمن ماه نیز اشاره و اظهار کرد: در روز 22 بهمن و در زمان راهپیمایی یک گروه سرود 1357 نفره متشکل از دانش آموزان به اجرای سرود می پردازند ، همچنین بیش از 2000 دانش آموز ورزشکار با لباس‌های متحدالشکل ورزشی در کنار مردم راهپیمایی می کنند. 

 به گفته وی کلنگ زنی و افتتاح چندین پروژه آموزشگاهی در مناطق محروم کرمان و آذربایجان غربی، همایش‌های ویژه در موضوع حجاب و عفاف، انقلاب اسلامی و دانش آموزان برتر،  برگزاری نشست‌های تبیین اعتدال، اخلاق و قانون گرایی ویژه فرهنگیان، برگزاری همایش‌های استانی «فصل حضور» پیرامون پرسش مهر رییس جمهور، اختصاص موضوع انشای دانش آموزان به عناوین مرتبط با دهه فجر، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، کتاب و کتابخوانی، وبلاگ نویسی، روزنامه دیواری، جدول، نقاشی، پیامک و دلنوشته های دانش آموزان مرتبط با دهه فجر و تولید نماهنگ ، همایش‌های ویژه در موضوع حجاب و عفاف، انقلاب اسلامی و دانش آموزان برتر، اجرای طرح نگارش «نامه ای به یک شهید» در مدارس داوطلب از طریق نشانی www.isaar.ir در دهه فجر برای علاقه مندان به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت از جمله دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام مبارک فجر هستند. 

انتهای پیام

document.currentScript.parentNode.insertBefore(s, document.currentScript);

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *