3 مرحله تست دیگر تا اخذ مجوز اولیه بهره برداری از قطار ملی مترو

مدیر کارگروه طراحی و ساخت قطار ملی مترو در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن پروژه قطار ملی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سادس، سید کاظم طاهرزاده ضمن ارائه توضیحات فوق ، در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن این پروژه گفت: خوشبختانه تست‌های استاتیک قطار ملی مترو کلا به اتمام رسیده و تست‌های دینامیک آن نیز درحالت بی بار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. طی این تست‌ها در سرعتهای ۱۰تا ۸۰ کیلومتر، نیروی رانش وترمز در حالتهای ترمز پنوماتیک و ترمز بلندینگ به تناوب و به صورت هر ۱۰ کیلومتر افزایش انجام شده و ترمز ضدلغزش هم به خوبی امتحان خود را پس داده است . از طرفی شتاب رانش و شتاب ترمز در سرعتهای مختلف آزمایش شده و نمودار حاصل از تست های آن با استانداردهای جهانی مطابقت داشته است.

به گفته وی، خط ترمز هم در سرعتهای مختلف اندازه گیری شده است و این تست‌ها با بارگذاری های ۵ نفر در هر مترمربع و نیز ۸ نفر در هر متر مربع می بایست در سرعتهای ۲۰ و ۸۰  کیلومتر بر ساعت تکرار شود. همچنین تست خروج از خط در سرعت مجاز به علاوه با ۱۰ درصد افزایش سرعت در مقاطع و قوسهای۴۰۰ و۶۰۰ و۸۰۰ متر و نیز خط مستقیم هم انجام خواهدشد. تست حرکت در شیب و بکسل قطار باردار ، تست های بعدی برای تکمیل این مرحله خواهد بود.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، طاهر زاده در پایان صحبت های خود با اشاره به تلاش جمعی از نهادهای ذیربط ، شرکت های دانش بنیان متعدد ، کارشناسان و مهندسان ایرانی و عوامل مختلف فنی و تخصصی برای به ثمر نشستن این پروژه ملی گفت: طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد ، یک فناوری پیشرفته را شامل می شود که امروز با یک عزم عمومی در حال نتیجه دادن بوده و در مرحله اخذ مجوز اولیه ، فقط ۳ مرحله تست دیگر باقی مانده که امیدواریم اوایل تابستان امسال ، آن تست ها نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و استاندارد های لازم اخذ شود تا فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو از همین امسال در شرکت واگن سازی تهران آغاز شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *