شرط شورای برون‌مرزی برای اعزام شطرنج‌بازان به گرجستان: فدراسیون هزینه‌ها را بدهد

شرط شورای برون‌مرزی برای اعزام شطرنج‌بازان به گرجستان: فدراسیون هزینه‌ها را بدهد

شورای برون مرزی مجوز اعزام شطرنج‌بازان به مسابقات قهرمانی جهان را صادر کرد که البته این اعزام را منوط به پرداخت هزینه‌ها از سوی فدراسیون اعلام کرده است. 

به گزارش سادس، مسابقات شطرنج قهرمانی جهان رده‌های سنی قرار است از ۱۵ خرداد در گرجستان آغاز شود. پیش از این خانواده‌های شطرنج‌بازان نسبت به گرفته نشدن مجوز شورای برون‌مرزی و پیگیری نکردن فدراسیون معترض بودند. 

اما روز گذشته جلسه شورای برون‌مرزی برگزار شد و قرار بر این شده که اعزام تیم ملی منوط به پرداخت هزینه‌ها توسط فدراسیون (نه هزینه شخصی توسط خانواده‌ها) انجام شود. این مسابقات قهرمانی جهان است و طبق قانون فدراسیون باید هزینه اعزام تیم‌های ملی به مسابقات آسیایی و جهانی را بپردازد.

دبیر فدراسیون شطرنج در گفت و گو با سادس، در مورد این موضوع گفت: مجوز شورای برون مرزی گرفته شده است اما باید روش های قانونی که وزارت ورزش مد نظر دارد اعمال شود تا بتوانیم اعزام‌ را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که منظورتان از این روش‌های قانونی چیست، گفت: اجازه دهید یک تصمیم داخلی در فدراسیون گرفته شود بعد منتشر می‌کنیم. هنوز تصمیمی گرفته نشده که به چه صورت نفرات انتخاب شوند و در حال حاضر این موارد در اختیار کمیته فنی است. من فکر می‌کنم این اعزام انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اعتراض خانواده شطرنج‌باز: می‌خواهیم به فیده شکایت کنیم/ فدراسیون سهل‌انگاری می‌کند

واکنش دبیر فدراسیون شطرنج به اعتراض خانواده‌ها: برای اعزام منتظر پاسخ وزارت ورزش هستیم

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *