جهاددانشگاهی قم در توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی

سادس/قم مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی قم گفت: استان قم میزبان طرح توانمند سازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی است. 

یاسرشریفی در گفت‌وگو با سادس عنوان کرد: طرح توانمندسازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی به همت شرکت زرفام ایران، از سال گذشته در استان قم  آغاز شده و تا مرداد ماه امسال ادامه دارد.

وی ادامه داد: این طرح که در مناطق شهرقائم، نیروگاه، شهرک مهدیه، پردیسان شهر قم به عنوان پایلوت تعیین شده است، زمینه اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم و همزمان موجب راه اندازی شبکه شغلی برای ۲۰ پیشران اقتصادی شده است.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: مسئولیت اجرای این طرح بر عهده جهاد دانشگاهی است که با بهره گیری از اساتید مجرب علمی و اجرایی، تاکنون ۳۰ دوره آموزشی عمومی و تخصصی شامل ۱۲ دوره تخصصی و ۹ دوره عمومی برای پیشرانان طرح توانمند سازی خانوارها را برگزار کرده است.

وی ضمن بیان اینکه برای متقاضیان این طرح نیز ۵ دوره آموزشی عمومی و ۴ دوره آموزشی تخصصی برنامه ریزی شده است، افزود: آموزش حلقه مفقوده در بسیاری از فعالیت های اقتصادی است اما در طرح توانمند سازی خانوارها مبتی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی نقشی کلیدی و اساسی ایفا می کند و از این طریق با ارائه مباحث به روز ظرفیت های اشتغال بالقوه می شود.

شریفی تصریح کرد: نحوه ثبت نام در این طرح نیز از طریق شیوه های مختلفی همچون فضای مجازی، وب سایت ها، نهادهای حمایتی و گروه های مردم نهاد و بروشور انجام شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته اجرای طرح توانمند سازی خانوارها بر مبنای زمینه سازی و شناسایی پیشرانان، آموزش و شبکه سازی بود و سال جاری نیز شبکه سازی و پایدارسازی مشاغل در دستور کار است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *