چگونه تیم اندونزی با معنوی‌نژاد شگفتی‌ساز والیبال آسیا شد؟

چگونه تیم اندونزی با معنوی‌نژاد شگفتی‌ساز والیبال آسیا شد؟

هرچند پلیس قطر در دیدار نیمه‌نهایی با نماینده اندونزی از نظر آماری تیم برتر میدان بود اما جاکارتا با شگفتی‌سازی به فینال والیبال باشگاه‌های آسیا رسید.

به گزارش سادس، با پایان مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا فینالیست‌های این دوره از مسابقات مشخص شدند. به این ترتیب تیم‌های سانتوری ژاپن و جاکارتا اندونزی به ترتیب با پیروزی مقابل شهداب ایران و پلیس قطر به فینال صعود کردند.

شگفتی‌ساز این دوره از مسابقات جاکارتا اندونزی بود که مقابل پلیس قطر سه بر یک (۱۱ بر ۲۵، ۲۹ بر۲۷، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳) به برتری رسید و حریف سانتوری ژاپن در فینال شد.

محمدجواد معنوی‌نژاد در تیم جاکارتا توپ می‌زند. این بازیکن بخاطر حضور در تیم اندونزیایی از اردوی تیم ملی خط خورد و بهروز عطایی با حضورش در باشگاه‌های آسیا موافقت نکرد اما از آنجایی که قرارداد بسته بود باید بازی می‌کرد و به همین دلیل تیم ملی را از دست داد.

معنوی‌نژاد روز گذشته برای تیم خود ۱۶ امتیاز کسب کرد که ۱۴ امتیاز آن را از حمله و دو امتیاز هم در بخش دفاع به دست آورد. اما امتیازآورترین بازیکن زمین، یار اوگاندایی جاکارتا بود که ۲۴ امتیاز کسب کرد.

تیم پلیس از نظر آماری عملکرد بهتری نسبت به جاکارتا داشت اما بازنده دیدار نیمه‌نهایی شد. جاکارتا از حمله ۵۲ امتیاز به دست آورد در حالی که قطر ۵۴ امتیاز کسب کرد. ۹ امتیاز دفاع سهم تیم اندونزی و ۱۴ امتیاز برای قطر بود. قطر در بخش سرویس هم بهتر بود و ۳ امتیاز به دست آورد در مقابل سهم حریفش یک امتیاز مستقیم سرویس بود. اشتباهات فردی دو تیم هم مشابه هم بود و جاکارتا ۲۸ و پلیس ۲۷ امتیاز از اشتباهات تیم مقابل به دست آوردند.

برتری آماری قطر در بازی شب گذشته بیشتر مربوط به ست اول است که حریف خود را ۲۵ بر ۱۱ شکست داد.  

باخت شهداب به سانتوری از دریچه آمار

تیم شهداب ایران هم که امید زیادی برای صعود به فینال داشت در نیمه‌نهایی با تیم سرسخت سانتوری ژاپن به رقابت پرداخت و سه بر یک (۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۳۲ بر ۳۴ و ۱۷ بر ۲۵) شکست خورد.

نقطه قوت سانتوری خط حمله این تیم بود و عملکرد دفاعی ضعیف شهداب هم باعث شد که سانتوری ۶۹ امتیاز از طریق حمله به دست بیاورد. سهم موزرسکی از امتیازات این بخش بیشتر بود و به تنهایی ۲۶ امتیاز کسب کرد. در مقابل، نماینده ایران ۵۸ امتیاز از طریق حمله به دست آورد.

سانتوری ۹ امتیاز از طریق دفاع، سه امتیاز در سرویس و ۲۶ امتیاز از طریق اشتباهات فردی بازیکنان ایران به دست آورد. در مقابل، سهم شهداب در این بخش‌ها به ترتیب ۶، ‌ ۴ و ۲۸ امتیاز بود.

دیمیتری موزرسکی ستاره روسی تیم سانتوری در دیدار برابر نماینده ایران ۲۹ امتیاز به دست آورد و در مقابل پرامتیازترین بازیکن ایران محمد ولی زاده بود که ۲۰ امتیاز کسب کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *