تغییرات خمس در ترکیب تراکتور، باعث باخت سنگین مقابل استقلال شد

تغییرات خمس در ترکیب تراکتور، باعث باخت سنگین مقابل استقلال شد

سادس/آذربایجان شرقی یک کارشناس فوتبال اظهار کرد: تغییراتی که خمس در ترکیب تراکتور به وجود آورد، باعث باخت سنگین این تیم مقابل استقلال شد.

سجاد حسین‌زاده در گفت‌وگو با سادس اظهار کرد: غیبت پنج بازیکن تراکتور در بازی شب گذشته ترکیب این تیم را با چالش روبه رو کرد و ناهماهنگی تراکتور مقابل استقلال کاملاً مشهود بود؛ نامنظمی خط دفاعی، نبود طراوت در خط هافبک و منسجم نبودن خط حمله تراکتور در این مسابقه به چشم می‌آمد که معتقدم این موضوع به ناهماهنگی بازیکنان حاضر در ترکیب اصلی این تیم مربوط می‌شود.

وی افزود: هادی محمدی نقطه ثقل خط دفاعی تراکتور به حساب می‌آید و غیبت این بازیکن باعث شده بود که آغاز بازی‌سازی تراکتور از مرکز خط دفاعی در این تیم دیده نشود.

حسین‌زاده ادامه داد: خط هافبک تراکتور نیز نسبت به بازی های گذشته از دوندگی کمتری برخوردار بود و این موضوع باعث شد تا تراکتور برتری عددی در ضدحملات را از دست دهد.

وی گفت: جابجایی محمد عباس‌زاده با رضا اسدی باعث به وجود آمدن سردرگمی در خط حمله تراکتور شد، تجربه های فنی نشان داده است که حتی یک هافبک تهاجمی باکیفیت نمی‌تواند به عنوان یک مهاجم نوک کامل، نیازمندی های تیمش را برطرف کند و بدون تردید می‌توان گفت که این تیم برای فصل آینده نیازمند جذب یک مهاجم شش‌دانگ است و رضا اسدی نیز باید به عنوان یک مهاجم کاذب در تیم حفظ شود.

این کارشناس فوتبال اذعان کرد: پرس از جلو، شگرد اصلی خمس محسوب می‌شود اما در بازی تراکتور برابر استقلال حتی یک‌بار هم شاهد این اتفاق نبودیم و این موضوع باعث شده بود که تیم حریف بازی‌سازی‌ خود را از خط دفاعی آغاز کند.

حسین‌زاده متذکر شد: دلیل اصلی عملکرد ضعیف تراکتور در این بازی به تغییراتی بر می‌گردد که پاکو خمس در ترکیب تیمش اعمال کرده بود و این سرمربی باتوجه به اینکه نتیجه بازی تاثیری در جایگاه جدولی تراکتور نداشت به بازیکنانی که کمتر بازی کرده بودند میدان داد، اما فکر می‌کنم اگر می‌دانست که چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌داد.

وی مطرح کرد: باید رفتار پاکو خمس که مسئولیت باخت سنگین تیمش برابر استقلال را برعهده گرفت مورد تحسین قرارداد و معتقدم این رفتار به حرفه‌ای‌گری این سرمربی برمی‌گردد.

او ادامه داد: معتقدم قهرمان واقعی لیگ هواداران تراکتور بودند که در شرایط مختلف این تیم را تنها نگذاشتند و همواره تیم محبوبشان را مورد حمایت قراردادند.

وی افزود: باخت سنگین تراکتور مقابل استقلال غیرمنتظره بود اما معتقدم تیم‌های مختلف در جهان فوتبال، چنین باخت هایی را تجربه کرده‌اند و این شکست از ارزش های تیم تراکتور کم نمی‌کند.

حسین‌زاده ابراز کرد: آلوز در نیم‌فصل اول عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه داد اما در مقطعی از فصل با افت مواجه شد که معتقدم باید این بازیکن خود را با فوتبال ایران بیشتر وقف دهد.

این کارشناس فوتبال تشریح کرد: در سال‌های نه چندان دور بازیکنان تراز اول لیگ‌برتر پس از حضور در برنامه نود با افتی شدیدی روبه‌رو می‌شدند و معتقدم آلوز پس از گفت‌وگو با برنامه فوتبال‌برتر شبکه سه سیما دچار این اتفاق شد و به‌نظرم این موضوع باعث کاهش کیفیت بازیکنان می‌شود.

وی توضیح داد: آلوز گل‌های حساسی را برای تراکتور ساخت و لایق آقای پاس‌گل شدن بود و امیدوارم این بازیکن مجدداً به روز های اوج خود برگردد.

حسین‌زاده در رابطه با انتقاد پاکو خمس از کیفیت پایین چمن ورزشگاه یادگارامام (ره) گفت: زمانی که استانداردها و زیرساخت های لازم فراهم شود، کیفیت بازی‌ها ارتقا پیدا می‌کند و در این خصوص با نظر خمس موافق هستم، مسئولین باید هرچه زودتر نسبت به تعویض چمن ورزشگاه یادگارامام (ره) اقدام کنند و معتقدم بهبود شرایط چمن باعث افزایش کیفیت رقابت‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه قهرمانی تراکتور در لیگ‌برتر دور از دسترس نیست، تصریح کرد: این تیم برای موفقیت در فصل آینده به جذب یک دروازه‌بان نیازمند است چرا که در غیبت محمدرضا اخباری تراکتور با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد، همچنین خط دفاعی این تیم باید کُن فیکون شود، وضعیت در خط هافبک تراکتور بهتر است هرچند معتقدم نیاز به دو تغییر در این نقطه از زمین نیز وجود دارد و تراکتور در نهایت نیاز مبرمی به جذب یک مهاجم هدف کامل در نوک پیکار خط حمله خود دارد.

حسین‌زاده گفت: تراکتور همچنین برای موفقیت در فصل آینده باید کادرفنی فعلی خود را حفظ کند چرا که معتقدم در طول تاریخ این باشگاه بعد از واسیلی قوجا، خمس تاثیرات اساسی را این تیم ایجاد کرده است، در گذشته نه‌چندان دور سرمربیان خارجی تراکتور با فواصل خیلی کوتاه با گرفتن مرخصی راهی کشورشان می‌شدند اما این موضوع در پاکو خمس دیده نمی‌شود.

این کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: شور و حال بسیاری در هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال کشورمان حاکم بود و امیدوارم روزی در فوتبال پایه‌ی کشورمان نیز شاهد این جوی باشیم، چرا که موفقیت در زمینه فوتبال پایه باعث می‌شود تا علی‌رغم بی‌نیاز شدن از جذب بازیکنان خارجی، خودمان صادر کننده بازیکن شویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *