داستان جالب تولد اینتر

داستان جالب تولد اینتر

به بهانه صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان، شاید خواندن داستان شکل‌گیری این تیم ایتالیایی جالب باشد.

به گزارش سادس و به نقل از استار، اینتر سه‌شنبه شب در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف میلان رفت که در این دیدار با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

تک گل اینتر در این دیدار را لوتارو مارتینس در دقیقه ۷۴ با پاس گل لوکاکو به ثمر رساند تا زوج “لولا” اینتر را در بازی برگشت برنده کند. اینتر هفته گذشته در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسیده بود تا در مجموع با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی برسد.

هر دو دیدار اینتر و میلان در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار شد که دیدار رفت به میزبانی میلان و دیدار برگشت به میزبانی اینتر بود.

برای توضیح این که اینتر چگونه به‌وجود آمد بهتر است به نام کامل این تیم توجه شود که اینتر ناسیوناله نامیده می‌شود. حتی کسانی که یک کلمه ایتالیایی نمی‌دانند احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که در انگلیسی این کلمه “بین‌المللی” ترجمه می‌شود.

حال سوال اینجاست چرا این تیم ایتالیایی “اینرناتسیوناله” نامیده می‌شود؟ برای دانستن به این سوال ابتدا باید داستان رقیب سرسخت آن‌ها یعنی میلان را بدانیم.  

ریشه انگلیسی آث میلان
روسونری در دسامبر ۱۸۹۹ به عنوان باشگاه فوتبال و کریکت میلان (آن‌ها دیگر کریکت بازی نمی‌کنند) توسط هربرت کیلپین، بازیکن پیشین فوتبال آماتور انگلیسی که برای کار در صنعت نساجی به ایتالیا نقل مکان کرده بود، تأسیس شد. کیلپین ابتدا در تورین زندگی می‌کرد و در ادامه به میلان نقل مکان کرد و تیمی را تأسیس کرد که اکنون به آث میلان تبدیل شده است.

قبل از اینکه سری آ در سال ۱۹۲۹ ایجاد شود، میلان سه بار قهرمان شد.

میلان چگونه به شکل گیری اینترناسیونال کمک کرد؟

اما با وجود موفقیت اولیه میلان، همه چیز در پشت صحنه مدیریت این تیم خوب نبود. یک سال پس از آخرین عنوان قهرمانی، ۴۴ عضو هیات مدیره باشگاه در مورد سیاست‌های باشگاه اختلاف نظر شدیدی پیدا کردند. بسیاری بر این باور بودند که فقط ایتالیایی‌ها باید اجازه داشته باشند که نماینده این باشگاه باشند، در حالی که گروهی طرفدار رویکردی دیگر بودند: آن‌ها می‌خواستند بتوانند بازیکنان خارجی – بازیکنان بین‌المللی – را به خدمت بگیرند.

شکل گیری اینتر

و به این ترتیب این گروه خاص دست به کار شدند و خود اقدام به تاسیس باشگاه جدیدی کردند. باشگاهی که در آن بازیکنانی از سراسر جهان می‌توانستند به میدان بروند البته به شرط این که به اندازه کافی خوب باشند. به این ترتیب باشگاه فوتبال “اینرناتسیوناله” میلان متولد شد.

اینتر یا به طور کامل‌تر، “اینرناتسیوناله” تیم آبی و مشکی شهر میلان ایتالیای تنها تیمی است که در تمام ادوار سری A حضور داشته و هیچ‌گاه به دسته پایین‌تر سقوط نکرده است. نراتزوری در سال ۲۰۱۰ توانست به بالاترین افتخار تاریخ خود دست یابد و در یک سال به سه‌گانه فوتبال اروپا برسد.

افعی‌ها در بین علاقه‌مندان تیفوسی فوتبال جهان و ایتالیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. اسطوره فوتبال ایتالیا و باشگاه اینتر، جوزپه مه آتزا است که نام ورزشگاه اینتر هم از او الهام گرفته شده است. او توانسته ۲۸۴ گل برای این تیم به ثمر برساند و به همین خاطر بسیار محبوب است و شاید تنها بازیکن اینتر باشد که هواداران میلان تیم رقیب هم او را دوست دارند.

اینتر با بردی که در  این بازی به دست آورد باتوجه به پیروزی دو بر صفر در دیدار رفت با اقتدار راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد و اکنون منتظر پیروز دیدار رئال مادرید و منچسترسیتی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *