کمیته المپیک در انتخاب سرمربی امید دخالت دارد یا مشورت؟

کمیته المپیک در انتخاب سرمربی امید دخالت دارد یا مشورت؟

بررسی شرایط تیم ملی فوتبال امید نشان می‌دهد که اختلاف نظر کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال باعث شده این تیم در بلاتکلیفی به سر ببرد.

به گزارش سادس، درحالی که قرار است بازی‌های آسیایی هانگژو مهر ۱۴۰۲ برگزار شود، هنوز تکلیف انتخاب سرمربی تیم ملی امید مشخص نشده است. در هفته‌های اخیر بعد از انتخاب رسمی حبیب کاشانی به عنوان مدیر تیم امید جلساتی میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال برگزار شد اما به نظر می‌رسد اختلاف طرفین باعث شده تیم ملی امید همچنان بلاتکلیف باقی بماند. این شرایط درحالی پا برجاست که این هفته آخرین مهلت ثبت نام اولیه کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های آسیایی است.

پیگیری‌های سادس در این زمینه نشان می‌دهد که در یکی از جلسات با حضور فیزیکی حبیب کاشانی و مهدی محمدنبی و حضور آنلاین مهدی تاج و امیر قلعه‌نویی، کاشانی نام قطبی را مطرح می‌کند که با استقبال قلعه‌نویی همراه می‌شود اما فردای آن روز کاشانی اعلام می‌کند که قطبی گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی امید نیست و از این رو گزینه جدیدی را معرفی می‌کند که مورد موافقت قلعه‌نویی قرار نگرفت.

محمد ربیعی گزینه پیشنهادی کاشانی بود اما از آنجا که فدراسیون فوتبال به دنبال ایجاد هماهنگی میان دو تیم ملی بزرگسالان و امید است، تایید سرمربی تیم ملی برای این انتخاب را ضروری می‌داند.

از طرف دیگر فدراسیون فوتبال با هماهنگی امیرقلعه‌نویی، مجتبی حسینی را به عنوان گزینه خود مطرح کرده اما این موضوع هم با موافقت حبیب کاشانی روبرو نشده است.

در این زمینه مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ورزشی اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ در آخرین مصاحبه خود به سایت کمیته ملی المپیک گفت: “فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند که انتخاب و معرفی سرمربی تیم ملی فوتبال امید تا پایان این هفته نهایی شود. در نشست یکشنبه و دوشنبه، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید  و من حضور داشتیم.” این اظهارات نشان می‌دهد با وجود اینکه کمیته ملی المپیک رسما مسئولیت دخالت در انتخاب سرمربی تیم ملی امید را قبول نکرده اما در اظهارات مسئولان کمیته ملی المپیک اذعان شده که نقش آنها در این موضوع صرفا مشورتی نیست.

دیر یا زود سرمربی تیم ملی امید هم معرفی می‌شود و این تیم چه با گزینه کمیته ملی المپیک و چه گزینه فدراسیون فوتبال راهی بازی‌های آسیایی و مقدماتی المپیک خواهد شد اما سوال اینجاست؛ وقتی قرار است قرارداد سرمربی تیم ملی امید از سوی فدراسیون فوتبال به امضا برسد و این فدراسیون مسئولیت نتایج را بر عهده بگیرد، چرا کمیته ملی المپیک اصرار دارد گزینه مد نظرش سرمربی تیم ملی امید شود؟ اگر کمیته ملی المپیک دخالتی در انتخاب سرمربی تیم ملی امید ندارد، چرا جلسات انتخاب سرمربی باید در محل کمیته و با حضور رئیس کمیته ملی المپیک، دبیر کل کمیته ملی المپیک و مدیر پیشنهادی آنها برگزار شود؟ آیا کمیته ملی المپیک مسئولیت نتایج تیم ملی امید را می‌پذیرد؟ از طرف دیگر آیا کمیته ملی المپیک در انتخاب سرمربیان تیم‌های رشته‌های دیگر هم مشاوره می‌دهد؟

البته بهتر است فدراسیون فوتبال از حالت منفعل در مورد تیم ملی امید خارج شود و صفر تا صد قضیه را خودش مدیریت کند نه اینکه جلسات انتخاب سرمربی در کمیته المپیک برگزار شود.

با این شرایط به نظر می‌رسد در صورت ناکامی تیم امید، هیچکدام از طرفین مسئولیت را گردن نگیرند و تقصیر را متوجه طرف مقابل کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *