نباید توقع داشت فروغی همیشه در اوج باشد/ تیراندازی فراز و نشیب زیاد دارد

نباید توقع داشت فروغی همیشه در اوج باشد/ تیراندازی فراز و نشیب زیاد دارد

پیشکسوت تیراندازی ایران می‌گوید تیراندازی بالا و پایین زیاد دارد و نباید توقع داشت تیرانداز همیشه در یک سطح باشد. 

ابراهیم برخورداری در گفت و گو با سادس، در خصوص عملکرد تیم ملی تپانچه در مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو اظهار کرد: تیراندازی نقطه اوج ندارد و فراز و نشیب زیاد دارد. اینکه یک تیرانداز همیشه در اوج بماند کار سخت و پیچیده‌ای است. نتایج نمایندگان تپانچه مردان به غیر از جواد فروغی به نسبت خوب بود. البته نباید زیاد از فروغی هم توقع داشت که همیشه در اوج باشد چون تیراندازی بالا و پایین زیاد دارد. تیرانداز همیشه نمی‌تواند در یک سطح باشد. 

ملی‌پوش سابق تیم ملی تپانچه در ادامه گفت: جواد فروغی هم فقط یک راند را خراب کرد. بقیه راندها خوب پیشرفته بود. شاید در یکی از ۱۰ تیرش به مشکل خورد. خیلی نمی‌شود به آن ایراد گرفت. باید به جواد فرصت داد تا در مسابقات آینده خود را نشان دهد. او تیرانداز بسیار توانمندی به خصوص در فینال است و در آینده می‌تواند موفق باشد.

وی در ادامه در خصوص مدال طلای سجاد پورحسینی در جام جهانی باکو گفت: سجاد در مسابقات مصر هم عملکرد خوبی داشت. در این مسابقات هم که رکورد ۵۸۳ زد که رکورد خیلی خوبی است. ثبت این رکورد در مسابقات جهانی با حضور ۱۲۰ تیرانداز کار سختی است. سطح مسابقات خیلی بالا بود و ۴ نفر ۵۸۳ زده بودند. با کوچکترین اشتباه رسیدن به فینال کار سختی است. این مسابقات نشان داد که بعد از کرونا همه تیراندازان تمریناتشان را شروع کرده‌اند و مسابقات هم درست پیش می‌رود. همه برای المپیک و کسب سهمیه تلاش می‌کنند. 

بیشتر بخوانید:

درخشش پورحسینی در جام جهانی تیراندازی باکو با مدال طلا+ ویدیو

قهرمان المپیک ایران پنجاه و نهم شد

مدال نقره رستمیان در تپانچه ۲۵ متر جام جهانی باکو+ ویدیو

او افزود: طلای تپانچه جهانی یکی از مهمترین مدال های جهانی است. این مدال از با ارزش‌ترین مدال‌ها است. رقابت در آن زیاد است و کشورها حرف زیادی برای گفتن دارند. این مدال آینده سجاد را برای کسب سهمیه المپیک روشنتر می‌کند.

برخورداری در مورد اینکه پورحسینی گفته بود فکر کرده دوم شده است، گفت: این یک تاکتیک فکری است. معمولا در مسابقات، تیراندازی که خود را درگیری عملکرد کند موفق می‌شود. سجاد تشخیص نداده که اول شده و سعی کرده عملکرد بهتری داشته باشد. این کار هوشمندانه بوده است. جدای از آن نصراصفهانی هم مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی تهران را دارد و در بحث روانشناسی قوی است. خودش تیرانداز خوبی هم بوده و جزو اولین نفراتی است که رکورد ۵۸۰ را تجربه کرده است.

وی در مورد عملکرد سایر تیراندازان تیم ملی تپانچه در مسابقات جام جهانی گفت: امیر جوهری که در جدول ذخیره تیر زد رکورد ۵۸۰ را ثبت کرد که رکورد خیلی خوبی است. او دومین یا سومین سفر برون مرزی‌اش را تجربه می‌کرد و خیلی عالی کار کرد. رسول عفتی هم خیلی مستعد است که رکورد ۵۷۵ را زد که خیلی پایین نیست و عملکرد خیلی راضی کننده‌ای دارد. او هم آینده خوبی مثل سجاد دارد. 

برخورداری افزود: در تپانچه زنان هم هانیه رستمیان تنها ایرانی است که سهمیه المپیک دارد و انگیزه خیلی بالایی دارد. او خیلی تلاش می‌کند و رکورد ۵۷۷ برای او قابل قبول است. می‌تواند بهتر باشد اما باید یادآور شد که ۱۰ متر رشته دوم او است. طوماری و سبقت‌اللهی هم عملکرد متوسطی داشتند و انتظار می‌رفت بهتر از این کار کنند.

پیشکسوت تیراندازی گفت: تیراندازان‌ ما دو مسابقه را از دست داده‌اند. اگر دو میدان قبلی را هم تجربه می‌کردند شرایط بهتر بود. البته که شرایط ارز در ایران همه رشته‌ها را تحت الشعاع قرار داده است. اینکه فدراسیون تیراندازی در این شرایط ۲۱ نفر را به این مسابقات اعزام کرده است جای تقدیر دارد. همه رشته ها را با تیم کامل اعزام کرده است. ۴ یا ۵ مربی اعزام شده‌اند که برای آنها هم انگیزه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *