دریافت سهمیه حضور ۲۴ کشتی‌گیر مازندرانی در مسابقات جام «عبدالله موحد»

دریافت سهمیه حضور ۲۴ کشتی‌گیر مازندرانی در مسابقات جام «عبدالله موحد»

سادس/مازندران رئیس هیات کشتی مازندران با بیان اینکه مسابقات نوجوانان پایه و اساس ورزش کشتی است، اظهار کرد: ۲۴ کشتی‌گیر مازندرانی توانستند سهمیه حضور در دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام «عبدالله موحد» را دریافت کنند.

امید شایگان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با سادس با اعلام اینکه ۱۹ ورزشکار با کشتی‌گیران بابلسری سرشاخ شدند، گفت: ۴۲ کشتی‌گیری که علاوه بر تیم مازندران کشتی می‌گیرند، امروز در مسابقات حضور یافتند و این موضوع قطعا تاثیرگذار است.

وی مسابقات نوجوانان را پایه و اساس کشتی دانست و افزود: روز گذشته کشتی‌گیران فریدونکنار و بابلسر قهرمان شدند و هر چقدر این مسابقات را در رده سنی نوجوانان و نونهالان برگزار کنیم، به نفع مازندران و تیم ملی خواهد بود.

رئیس هیات کشتی مازندران اعلام کرد: ۲۴ کشتی‌گیر مازندرانی توانستند سهمیه حضور در دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد را دریافت کنند.

دریافت سهمیه حضور ۲۴ کشتی‌گیر مازندرانی در مسابقات جام «عبدالله موحد»

همچنین فرماندار شهرستان بابلسر، هدف از برگزاری این مسابقه را تجلیل از یک اسطوره کشتی کشور و دنیا برشمرد و ادامه داد: تجلیل از این اسطوره در زمان حیات ایشان صورت گرفته و این در حالیست که معمولا از کسانی تجلیل می‌کنیم که در قید حیات نیستند و چنین تجلیلی برای اولین بار در شهرستان بابلسر اتفاق افتاده است.

مجتبی قلی‌پور باقری، در گفت‌وگو با سادس از همدلی همه مسئولین در برگزاری این مسابقات سخن گفت و این وحدت رویه را در بابلسر کم‌نظیر توصیف و خاطرنشان کرد: این اسطوره ملی با وجود اینکه چهل سال در کشور حضور نداشت، اما هیچ زمانی برعلیه کشور گام برنداشت و دفاع آن برخلاف ما نبود و هدف ما هم ساخت الگوهای ملی و مذهبی است.

مقام عالی دولت در بابلسر با اذعان به اینکه لازم بود ما در آینده این محرک و مشوق را برای جامعه ورزشی بابلسر و استان داشته باشیم، تصریح کرد: این موضوع باعث می‌شود که نسل جدید علاقه‌مند به کشتی بیشتر شود و برگزاری چنین مسابقاتی ضمن نشان دادن توانمندی‌های شهرستان، می‌تواند در حوزه اقتصاد، گردشگری، صنعت و ورزش تاثیرگذار باشد.

دریافت سهمیه حضور ۲۴ کشتی‌گیر مازندرانی در مسابقات جام «عبدالله موحد»

قابل ذکر است؛ دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام «عبدالله موحد» روز چهارشنبه در شهرستان بابلسر استان مازندران با حضور ۶ تیم داخلی و خارجی آغاز شد.

گفتنی است که نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام عبدالله موحد، با حضور ۱۷۶ کشتی‌گیر از کشورهای ارمنستان و تاجیکستان به همراه سه تیم در قالب تیم ملی ایران در سنی نوجوانان ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار شده بود، که تیم ایران با ۹ مدال طلا و یک مدال نقره و ۲۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم ارمنستان با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۷۶ امتیاز دوم شد و تیم تاجیکستان نیز با یک عنوان پنجمی به مقام سوم رسید.

به گزارش سادس، عبدالله موحد یکی از کشتی گیران مطرح تیم ملی کشتی آزاد ایران اهل شهرستان بابلسر استان مازندران در دهه ۴۰ و۵۰ است که با کسب ۶ نشان طلای مسابقات جهانی و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *