عراق و ارمنستان، خارجی های دومین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی جام موحد در بابلسرشدند

عراق و ارمنستان، خارجی های دومین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی جام موحد در بابلسرشدند
عکس آرشیوی است

سادس/مازندران دبیرهیات کشتی مازندران، از قطعی شدن حضور تیم های عراق وارمنستان به عنوان تیم های خارجی شرکت کننده در دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد درشهرستان بابلسر خبرداد.

غلامرضا نوری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سادس، گفت: تیم کشتی آزاد نوجوانان عراق با ۲۵ کشتی گیر و ارمنستان نیز با ۱۲ کشتی گیر، قطعی شده و تا اواخر سه شنبه و بامداد چهارشنبه وارد شهرستان بابلسر ومحل اسکان خود دراین شهرستان خواهند شد.

وی افزود: پیش ازاین نیز تیم های گرجستان و قزاقستان برای شرکت دراین مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند، که هنوز اسامی کشتی گیران خودشان را به مسئولان برگزاری مسابقات ارسال نکردند و بعید هست تا روزچهارشنبه به بابلسر برسند.

وی اضافه کرد، وزن کشی پنج وزن نخست این مسابقات صبح چهارشنبه و پس ازآن نیز از ساعت ۱۰ صبح مسابقات شروع خواهد شد.

دبیرهیات کشتی مازندران ادامه داد: دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد یادواره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و یادبود آیت الله عباسعلی سلیمانی روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن ورزشی سرداران شهید نوبخت در بابلسر برگزار می شود.

عراق و ارمنستان، خارجی های دومین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی جام موحد در بابلسرشدند

نوری زاده افزود: تیم منتخب مازندران، تیم بابلسر و  نفرات اول تا پنجم مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی کشور در قالب چند تیم در این مسابقات با هم رقابت خواهند کرد.

وی یادآورشد: دومین دوره این مسابقات در ۱۰ وزن برگزار می شود که کشتی گیران پنج وزن نخست در روز چهارشنبه و پنج وزن دوم نیز روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

به گزارش سادس، نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام عبدالله موحد، روزهای بیستم و بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان آمل برگزار شد.

در پایان این مسابقات که  ۱۷۶ کشتی گیر از کشورهای ارمنستان و تاجیکستان به همراه سه تیم در قالب تیم ملی ایران در سنی نوجوانان در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار شده بود،  تیم ایران با ۹ مدال طلا و یک مدال نقره و ۲۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم ارمنستان با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۷۶ امتیاز دوم شد و تیم تاجیکستان نیز با یک عنوان پنجمی به مقام سوم رسید.

عبدالله موحد یکی از کشتی گیران مطرح تیم ملی کشتی آزاد ایران اهل شهرستان بابلسر استان مازندران در دهه ۴۰ و۵۰  است که با کسب ۶ نشان طلای مسابقات جهانی و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *