چند سوال از معاون ورزش زنان در مورد هاکی روی یخ زنان

چند سوال از معاون ورزش زنان در مورد هاکی روی یخ زنان

در حالی که تیم زنان هاکی روی یخ ایران بدون هیچ کمک مالی از سوی دستگاه ورزش کشور موفق به کسب نقره آسیا شد اما برخی مسئولان از جمله معاونت توسعه ورزش زنان و فدراسیون اسکی بدون هیچ حمایت مالی تنها در عکس‌های یادگاری حاضر می‌شوند.

به گزارش سادس، تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران که برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد، شگفتی‌ساز شد و به مقام نایب قهرمانی رسید. ملی‌پوشان ایران با پیروزی مقابل هند، کویت، قرقیزستان، امارات، سنگاپور و شکست برابر تایلند میزبان در فینال این مسابقات، به مدال نقره دست پیدا کردند.

افتخارآفرینی دختران هاکی روی یخ ایران از چشم مردم دور نماند و در شبکه‌های مجازی بازخورد خوبی داشت. از طرفی مسئولان هم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نماندند و با پیام‌های خود کسب این مدال‌های تاریخی را تبریک گفتند.

چند سوال از معاون ورزش زنان در مورد هاکی روی یخ زنان
بنرهای سطح شهر پس از موفقیت هاکی روی یخ زنان

نکته قابل توجه، واکنش معاونت ورزش زنان و فدراسیون اسکی بود که گویی حمایت همه‌جانبه‌ای از این تیم داشته‌اند. مریم کاظمی‌پور، معاون ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان در مورد تیم هاکی روی یخ زنان گفته بود: “چنین اتفاقاتی باعث جلب نظر مخاطب عمومی و همچنین ایجاد ظرفیت‌هایی برای کشور می‌شود که استفاده و درک این ظرفیت‌ها توسط مدیران ورزشی مهم است. این افتخارات باعث جلب توجه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش می‌شود.”

در حالی که زنان هاکی روی یخ با حمایت بخش خصوصی و هزینه شخصی راهی مسابقات شدند، چند سوال از معاون توسعه ورزش زنان مطرح است:

آیا آنها قدمی در راستای تاسیس پیست مناسب هاکی روی یخ برداشته‌اند و اگر اساسا پیست خصوصی نبود، همتی جدی در راستای آغاز به کار و حمایت از این رشته وجود داشت؟

در حالی که دستگاه ورزش کشور در راه‌اندازی و تامین مالی و حمایت از یک رشته نوپا وظیفه‌ای غیرقابل انکار دارد، معاونت ورزش زنان چه کمکی به دختران هاکی روی یخ کرده‌ تا آنها مجبور نشوند خودشان تجهیزات مورد نیاز را از جیبشان بخرند؟ این در حالی است که گفته می‌شود برخی بازیکنان برای خرید تجهیزات و وسایل مسابقه شان مجبور به گرفتن وام شده‌اند.

در چند سالی که از راه‌اندازی هاکی روی یخ زنان می‌گذرد، معاونت زنان در برگزاری کدام اردو، کدام دیدار تدارکاتی و کدام اعزام کمک مالی کرده‌ که اکنون خود را در نایب قهرمانی در آسیا کنار این تیم می‌داند؟

در حالی که کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران در مورد حمایت‌ از این تیم به سادس گفت: “بدون هیچ کمکی توانستند در قالب یک مجموعه خصوصی ­- مردمی نایب قهرمانی آسیا را به دست آوردند. “

با این حال چگونه مریم کاظمی‌پور باز هم از این اتفاق به عنوان رویدادی برای جلب توجه بخش خصوصی صحبت می‌کند، در حالی که بخش خصوصی پای کار بوده و این اتفاق در واقع نظر مسئولان ورزش را جلب کرده است.

بهتر است مسوولان ورزشی به جای حضور در عکس‌های یادگاری با این تیم به فکر حمایت واقعی از دختران هاکی روی یخ و تیم‌های مشابه باشند، چرا که مردم به خوبی عملکرد مدیران را بررسی و قضاوت می‌کنند. در قدم نخست بهتر است خانم کاظمی‌پور از وزارت ورزش بخواهد پولهایی که بازیکنان از جیبشان خرج کرده‌اند را تامین کنند و سوای آن نیز پاداش مناسبی به دختران اختصاص دهند تا در عمل نشان دهند که ‌می‌خواهند با جبران گذشته، از این تیم حمایت واقعی داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *