بررسی شرایط میزبانی اصفهان برای جام باشگاه‌های هندبال آسیا

بررسی شرایط میزبانی اصفهان برای جام باشگاه‌های هندبال آسیا

سادس/اصفهان بدر محمد ذیاب صالح الذیاب، نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال برای بررسی شرایط میزبانی جام باشگاه‌های هندبال آسیا اقامتی ۳ روزه را در اصفهان سپری کرد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال جام باشگاه‌های آسیا از ۱۱ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد که سپاهان به‌عنوان قهرمان فصل قبل و نخستین نماینده ایران در این رقابت‌ها میزبانی خواهد کرد. در این راستا سالن ۲۵ آبان مجموعه نقش‌جهان و دیگر اماکن مرتبط اصفهان در حال آماده سازی برای برگزاری این رویداد بین‌المللی است.

به همین منظور بدر محمد ذیاب صالح الذیاب، نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا به همراه محمدطالب عبدالغنی، ناظر مسابقات فدراسیون هندبال آسیا برای نظارت بر انجام این روند و ارزیابی شرایط از ۱۶ اردیبهشت ماه به اصفهان سفر کردند.

در نخستین روز این سفر بازدیدی، نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال به همراه میترا نوری، رئیس کمیته توسعه هندبال فدراسیون آسیا، علی قاسمی، مدیر ورزش قهرمانی باشگاه سپاهان و دیگر مسئولان سپاهان و فدراسیون هندبال از اماکن ورزشی اصفهان بازدید کردند.

در ادامه نایب رییس فدراسیون جهانی هندبال و نماینده کنفدراسیون هندبال آسیا به همراه ناظر مسابقات فدراسیون هندبال آسیا با همراهی محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان و علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال با رضا مرتضوی، استاندار اصفهان دیدار کردند.

میزبانی جام باشگاه‌های هندبال آسیا؛ فرصتی برای ارتباط بیشتر میان ملت‌ها 

استاندار اصفهان و رئیس شورای عالی ورزش استان اصفهان در این دیدار، اظهار کرد: هر فرد یا مجموعه‌ای به هر میزان که در حوزه تخصصی خود توانمند باشد، بازهم نیاز به تکامل و آموزش دارد. این موضوع در حوزه ورزش و هندبال نیز صادق است و میزبانی از رویدادهای مهم به این تکامل کمک می‌کند و در این مسیر قطعا تجربیات مجموعه فدراسیون جهانی هندبال می‌تواند در ارتقای برگزاری و توسعه مهارت هندبال در کشورمان راهگشا باشد.

وی افزود: در مسیر میزبانی اصفهان و برگزاری این مسابقات، همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا با میزبان مطلوب در ارزیابی فدراسیون جهانی به عنوان میزبانی شایسته شناخته شویم.

استاندار اصفهان دو راهبرد اقتصاد گردشگری و اقتصاد دانش‌بنیان را رویکردهای اساسی استان برای توسعه همه‌جانبه دانست و تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های ما در حوزه گردشگری میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی است. رسانه‌های غرب با تمام توان علیه کشور ما تخریب و سعی می‌کنند به واسطه نگاه مستقلی که ایران در دنیا دارد به‌عنوان یک کشور اسلامی در جهان معرفی نشود. از این رو بایستی این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و همه بضاعت خود را برای میزبانی شایسته به میدان بیاوریم.

مرتضوی یادآور شد: این میزبانی‌ها باید سکویی برای ارتباط و اخوت بیشتر میان ملت‌ها به ویژه امت اسلام باشد.

او خاطرنشان کرد: قطعا همه دستگاه‌های استان اصفهان امکانات خود را برای میزبانی این مسابقات بسیج خواهند کرد و اجازه نخواهیم داد حتی یک نقطه سیاه کوچک برای شرکت‌کنندگان ایجاد شود. رضایتمندی اعضاء و تیم‌های شرکت‌کننده در بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های آسیا در اولویت خواهد بود.

میزبانی جام باشگاه‌های هندبال آسیا؛ فرصتی برای پیشرفت هندبال ایران

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در خصوص این میزبانی، اظهار کرد: خوشبختانه تقریبا پس از دو دهه، میزبانی بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال باشگاه‌های آسیا به اصفهان واگذار شده است که در این بین باید از تلاش و پیگیری‌های رئیس فدراسیون کشورمان تشکر و قدردانی کرد که اصفهان را برای میزبانی این رقابت‌های مهم انتخاب کرد.

وی افزود: از مسئولین باشگاه فولادمبارکه سپاهان نیز باید تشکر کرد که قبول میزبانی کردند، همه تلاش ما این است که بستری را فراهم کنیم که این رویداد بسیار مهم با کیفیت بالایی برگزار شود.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکید استاندار اصفهان بر این است که رویدادهای ورزشی مهم و تاثیرگذار بین‌المللی به میزبانی استان اصفهان برگزار شود که خوشبختانه این مهم در حال اتفاق افتادن است، با توجه به اینکه اصفهان سرآمد و مهد هندبال ایران است برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا کمک بسزایی به پیشرفت این رشته کند.

در این جلسه همچنین محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان و حسن افتخاری، رئیس هیئت هندبال استان اصفهان حضور داشتند.

نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال و هیئت همراه همچنین از امکانات سالن ۲۵ آبان و موزه ورزشگاه نقش جهان بازدید کردند که او بیان کرد: امکانات ورزشگاه نقش‌جهان و موزه افتخارات این ورزشگاه را در اروپا هم ندیده‌ام.

آخرین بخش حضور نایب رئیس فدراسیون جهانی هندبال در اصفهان به کاشت نهال در باغچه صلح و دوستی باشگاه اختصاص داشت تا بدین ترتیب سفر سه روزه ناظرین بین‌المللی هندبال به اصفهان خاتمه یابد.

به گزارش سادس، ایران بعد از ۱۹ سال میزبانی هندبال جام باشگاه‌های آسیا را بر عهده گرفته و این رقابت‌ها از ۱۱ تا ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان برگزار می‌شود.

تیم‌های سپاهان و نیروی زمینی شهید شاملی کازرون دو نماینده کشورمان در این دوره از مسابقات هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *