هوای خوزستان در تابستان امسال چقدر گرم می‌شود؟

سادس/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وضعیت دمای استان در تابستان، گفت: در تابستان امسال نسبت به درازمدت تقریبا نرمال خواهد بود و انتظار تغییرات شدید دمایی وجود ندارد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با سادس، با اشاره به وضعیت دمای خوزستان اظهار کرد: امسال از ابتدای فصل بهار تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه، میانگین دمای خوزستان ۲۲.۱ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به درازمدت ۰.۵ درجه سانتیگراد دما کاهش یافته است.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه نیز میانگین دمای خوزستان ۲۵.۶ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به درازمدت ۰.۲ کاهش داشته است بنابراین دما در این مدت نسبت به طولانی‌مدت در حد نرمال یا کمی پایین‌تر از نرمال بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص وضعیت دما در ادامه بهار امسال گفت: پیش‌بینی می‌شود در اردیبهشت‌ماه دما در مناطق مرکزی و جنوبی خوزستان نرمال و در مناطق شمالی ۰.۲ تا ۰.۵ درجه سانتیگرد کمتر از نرمال باشد. در خردادماه نیز دما در بیشتر مناطق خوزستان ۰.۵ تا یک درجه سانتیگراد نسبت به درازمدت بالاتر از نرمال خواهد بود.

وی با بیان اینکه در ماه‌های تابستان امسال نیز دما نسبت به درازمدت ۰.۵ تا یک درجه سانتیگرد بالاتر خواهد بود، افزود: در مجموع، دما در تابستان امسال نسبت به درازمدت تقریبا نرمال خواهد بود و انتظار تغییرات شدید دمایی وجود ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *