کاهش اخراج کارگران در گلستان/ تنش‌های کارگری به صفر رسید

سادس/گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه طی سال جاری حتی یک مورد تنش کارگری در سطح استان نداشتیم، گفت: این مسئله نشانه صبوری کارگران است.

دکتر حسینعلی خواجه‌مظفری در گفتگو با خبرنگار سادس با اشاره به روند کاهشی اخراج کارگران در گلستان اظهار کرد: علی‌رغم وجود تورم، اخراج کارگران در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه تنش های کارگری در استان گلستان تقریباً به صفر رسیده است، افزود: خوشبختانه طی سال جاری حتی یک مورد تنش کارگری در استان نداشتیم و این مسئله به معنای نبود هیچ گونه مشکل یا چالش نیست بلکه نشانه صبوری و حوصله کارگران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه گلستان به ۳۴ بازرس کار نیاز دارد، یادآور شد: هفت هزار و ۸۸۰ مورد بازرسی کار به همت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و با هدف تامین ایمنی کار برای کارگران در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

خواجه‌مظفری با تأکید بر اینکه تلاش ما تأمین محیط امن و ایمن در کارگاه‌هاست، تصریح کرد: کمیته‌های حفاظت در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور پیشگیری از حوادث و ایمنی کار در گلستان تشکیل شده تا محیط امنی را برای کارگران رقم بزند گرچه این مهم بدون همراهی و مشارکت کارگران محقق نمی‌شود.

وی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را متولی امور کارگری برشمرد و تأکید کرد: پاسخگویی به چالش‌ها و مشکلات کارگران را وظیفه خود می‌دانیم و به هیچ عنوان از این کار شانه خالی نمی‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تأکید کرد: ارتقای زندگی کارگر رشد تولید و اقتصاد را به همراه خواهد داشت، ما شرمنده همه کارگران هستیم و معتقدیم بیش از پیش باید به این قشر زحمت‌کش توجه شود.

خواجه‌مظفری از کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی در گلستان خبر داد و متذکر شد: مدت زمان رسیدگی به پرونده های کارگری و کارفرمایی در استان گلستان از ۵۸ روز به ۴۴ روز رسیده این در حالی است که میانگین کشوری در این مسئله ۶۰ روز است.

وی با بیان اینکه در سطح استان گلستان ۲۸۰ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده مشاغل وجود دارد، گفت: این افراد در ۴۶ هزار ۶۶۹ کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند. همچنین ۲۷۸ تشکل کارگری و ۸۶ تشکل کارفرمایی و ۶۱ شورای اسلامی کار در سطح استان پیگیر امورات و حق و حقوق کارگران است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *