بررسی پرونده حسابرسی موسسه فناوران شهر تهران در صحن شورا

پرونده حسابرسی موسسه فناوران شهر مربوط به سال‌های مالی ۹۶ تا ۹۹ در صحن شورا بررسی و صورت‌های مالی آن بر اساس استانداردهای حسابرسی مشروط اعلام شد.

به گزارش سادس، محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر برای سال‌های ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه بحث مالیات مؤسسه نیاز به توضیح دارد، گفت: تعیین تکلیف نهایی و قطعی صورت وضعیت های مالیاتی تا پایان خردادماه ۱۴۰۲، الزام به ارائه صورت وضعیت‌های مالی امضا شده به حسابرس منتخب شورا، لزوم تعیین تکلیف وجوه ارائه شده برای تقویت مالی برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهر و کارکنان موسسه فناوران بابت تسهیلات اعطایی به بانک شهراز بندهای تکلیفی گزارش حسابرسی این مؤسسه است.

رضایی، حسابرس رسمی شورای شهر در توضیح گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر برای سال های ۹۶ تا ۹۹ نیز گفت: بندی که این موسسه دارد در خصوص برگ قطعی مالیات است که در پایان ۹۹ این اقدام صورت نگرفته است؛ از این رو صورت‌های مالی در تاریخ ۳۰ اسفندماه ۹۹ در حوزه عملکرد مالی و جریانات نقدی آن را تا تاریخ مذکور از تمام جنب‌ های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می‌دهد.

علیرضا احمدی مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر با بیان اینکه مالیات تا پایان سال ۹۹ به طور کامل رسیدگی شده است، اظهارکرد: از سال ۹۹ مورد رسیدگی قرار نگرفته اما دیون مالیاتی باز در مؤسسه نداریم، در مجموع صورت های مالیاتی سال ۱۴۰۰ نهایی نشده و سال ۱۴۰۱ نیز در جریان بررسی است. در سال ۹۸ بر اساس مصوبه مجمع، حسابی در بانک داشتیم که بتوانیم تسهیلات اعطا کنیم و چون بدهی دفاتر باید وصول می‌شد، به مرور بدهی را به صفر رساندیم که در صورت های مالی نیز منعکس شده است.

احمدی با بیان اینکه مانده بدهی را باید از بانک دریافت می کردیم، گفت: ما با بانک تفاهم نامه داریم و ما تأمین منابع را انجام می دهیم و بانک تسهیلات را به دفاتر می پردازد.

مهدی پیرهادی عضو شورا شهر تهران نیز در سوالی خطاب به مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر اعلام کرد: پرسش این است که چطور صورت‌های مالی که تا پایان ۹۹ ثبت شده به امضا نرسیده و در اختیار حسابرس شورا قرار نگرفته است؟

مدیرعامل مؤسسه فناوران شهر در پاسخ به این پرسش گفت: تمامی صورت های مالی با توجه به عضویت بنده در هیات مدیره امضا شده است.

گفتنی است با بررسی گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ و مشروط شدن نتیجه بررسی ها، مقرر شد بندهای تکلیفی از سوی این موسسه اعمال و گزارش نهایی به شورا ارائه شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *