قول مهم یک نماینده مجلس به افراد طیف اوتیسم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قول می‌دهم که در بررسی برنامه هفتم توسعه که قرار است به زودی لایحه آن از سوی دولت محترم به مجلس ارائه شود در بودجه‌های سنواتی، بودجه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را بیفزاییم تا افراد طیف اوتیسم خدمات با کیفیت و کاملی دریافت کنند.

به گزارش سادس، سید مرتضی خاتمی در همایش ۳+۲۰ انجمن اوتیسم ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: در دنیا تعاریفی که برای عارضه اوتیسم داریم به گونه ای است که یک بیماری محسوب نمی‌شود و از آن تحت عنوان یک اختلال رشدی، عصبی و شناختی نام برده شده است.

وی افزود: این که یک اختلال طیفی شمرده می‌شود از این جهت است که این عزیزان ممکن است طیفی از علائم را تجربه کنند و در انواع خفیف،‌ متوسط و شدید دسته بندی شوند. مسئله مهم اول تشخیص زودهنگام است و سپس این اختلال را با توانمندی خود مدیریت کنند.

او تاکید کرد: تمام استقامت خانواده افراد طیف اوتیسم را می‌ستایم زیرا تا وقتی که در جمعی این چنینی مشکلات را نشنویم شاید عمق مشکل برایمان مشخص نباشد. در ادوار گذشته کمیسیون بهداشت، دوستان انجمن اوتیسم ایران مشکلات را شرح دادند و امروز که اینجا جمع شده‌ایم بخشی از مسائل در مسیر حل شدن قرار دارد.

خاتمی ادامه داد: به عنوان یک نماینده مجلس البته شرمسار هستم که برخی مسئولین هنوز وظایف خودشان را در قبال شما انجام نداده‌اند و یا توان گسترش خدمات را نداشته‌اند ولی حداقل کار ما مسئولین آگاهی از مشکلات و گام برداشتن در مسیر حل مشکل است. همانطور که این عارضه طیف بندی می‌شود باید طیفی از خدمات را هم برای آن در نظر گرفت.

وی افزود: از سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت قول گرفته‌ایم تا در مسیر پوشش کامل بیمه‌ای خدمات از هر طیفی قرار گیرند. من نیز قول می‌دهم که در بررسی برنامه هفتم توسعه که قرار است به زودی لایحه آن از سوی دولت محترم به مجلس ارائه شود در بودجه‌های سنواتی، بودجه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را بیفزاییم تا افراد طیف اوتیسم خدمات با کیفیت و کاملی دریافت کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *