۱۰ حقیقت از رایان گیگز به مناسبت سالروز آخرین حضورش در مستطیل سبز

۱۰ حقیقت از رایان گیگز به مناسبت سالروز آخرین حضورش در مستطیل سبز

در چنین روزی در سال ۲۰۱۴، رایان گیگز آخرین بازی خود را در لیگ برتر بازی کرد؛ روزی که منچستریونایتد برابر هال‌سیتی به پیروزی ۳ بر یک دست یافت.

به گزارش سادس و به نقل از آنالیز، رایان گیگز در چنین روزی با انجام بازی شماره ۶۳۲ خود که بازی بیش از هر بازیکنی در تاریخ لیگ برتر است خداحافظی کرد. او تمام این بازی‌ها را برای یک تیم، یعنی یونایتد انجام داد.

سر آلکس فرگوسن در سال ۱۹۹۰ رایان گیگز را زمانی که ۱۷ سال سن داشت به باشگاه منچستریونایتد آورد. این بازیکن ولزی ۲۳ فصل در تیم منچستریونایتد بازی کرد و با انجام ۹۶۳ بازی رکورد بازی در لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. 

سرمربی سابق منچستریونایتد در واکنش به خداحافظی رایان گیگز گفت: گیگز سال‌های فوق‌العاده‌ای در منچستر داشت. تعداد بازی‌هایی که او برای تیم انجام داده است، تعداد قهرمانی‌هایی که به دست آورده و کمکی که او به بازیکنان جوان کرد و البته کمکی که به مربیان تیم کرد، همگی نشان می‌دهد که او چه بازیکن بزرگی بوده است.

ملی‌پوش سابق ولز بدون شک یکی از بااستعدادترین بازیکنان بریتانیایی است که در لیگ برتر دیده شده است، بنابراین با ۱۰ واقعیت که ممکن است درباره او ندانید، به دوران حضور او در این رقابت‌ها نگاه می‌کنیم:

۱۰ حقیقت از رایان گیگز به مناسبت سالروز آخرین حضورش در مستطیل سبز

دوران حرفه‌ای رایان گیگز در لیگ برتر

۱۶۲: رایان گیگز در طول دوران بازی خود  ۱۶۲ پاس گل داد که بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این رقابت‌هاست.

۲۷۱: در مجموع او روی ۲۷۱ گل یونایتد در لیگ برتر تاثیر مستقیم داشت (۱۰۹ گل، ۱۶۲ پاس گل). یکی از شش بازیکنی که در بیش از ۲۵۰ گل در این رقابت‌ها تاثیر مستقیم داشته است.

۲۲۰: گیگز در ۲۲۰ بازی مختلف لیگ برتر (گل یا پاس گل) داد؛ بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ مسابقات.

۲۲: گیگز در ۲۲ فصل مختلف لیگ برتر بین سال‌های ۹۳-۱۹۹۲ تا ۱۴-۲۰۱۳ بازی کرد؛ بیش از هر بازیکن دیگری در این رقابت‌ها.

۲۱: وینگر ولزی در ۲۱ فصل از ۲۲ فصل لیگ برتر گلزنی کرد. تنها فصلی که نتوانست در آن گلزنی کند، آخرین فصل او یعنی فصل ۱۴-۲۰۱۳ بود.

۱۳: با ۱۳ قهرمانی در لیگ برتر در دوران حضورش در منچستریونایتد، او بیش از هر بازیکن دیگری در این رقابت‌ها قهرمانی به دست آورده است.

۳۹ درصد: ۴۳ گل از ۱۰۹ گل گیگز در لیگ برتر  باعث شد تیمش برنده بازی شود (۳۹ درصد). از بین ۶۰ بازیکنی که بیش از ۷۵ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده‌اند، این بالاترین نسبتی است که گل یک بازیکن باعث برتری تیمش می‌شود. 

۴۵: گیگز در طول دوران حرفه‌ای خود در لیگ برتر برای ۴۵ هم‌تیمی مختلف خود در لیگ برتر پاس گل داد؛ بیش از هر بازیکن دیگری در این رقابت ها.

۷۴۸۳: بین اولین و آخرین گل گیگز در لیگ برتر ۷۴۸۳ روز فاصله بود که بیشترین فاصله بین اولین و آخرین گل هر بازیکن در تاریخ مسابقات است.

صفر: گیگز ۱۰۹ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده ولی هیچ‌وقت هت‌تریک نکرده است. سابقه نداشته بازیکنی که شمار گل‌هایش سه رقمی است، هت‌تریک نکرده باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *