️تعریض معابر بزرگ ترین مزیت طرح جدید کمیسیون ماده پنج است

سادس/قم رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بافت تاریخی مصوب ۳۱۵ هکتار مساحت دارد اما در طرحی که میراث فرهنگی به عنوان طرح بافت تاریخی آورده بود مساحت بیشتر بود و مورد قبول کمیسیون ماده پنج قرار نگرفت.

جلال حقیقی، سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: میراث فرهنگی قم ۶۷۵ خانه را به عنوان خانه تاریخی به کمیسیون ماده پنج استان قم به عنوان خانه‌های با ارزش معرفی کرده بود و در جلسه آخر کمیسیون قرار شد هیات سه نفره‌ای از میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری از این تعداد خانه بازدید کنند.

وی ادامه داد: این هیات سه نفره از خانه‌ها بازدید کردند و در نهایت حدود ۴۰۰ خانه با ارزش میراث فرهنگی احصا شد و کمیسیون ماده پنج آن‌ها را به عنوان خانه با ارزش تایید کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در بافت تاریخی احداث ساختمان بلند غیرمجاز است گفت: در مورد ۴۰۰ خانه مصوب شده با ارزش، ساخت و سازها در حاشیه آن‌ها مطابق با ضابطه بافت تاریخی انجام می‌شود اما در بقیه نقاط طبق طرح تفصیلی شهر قم عمل می‌شود بدان معنا که در برخی نقاط ساخت و ساز با تراکم کم خواهد بود،‌ در برخی نقاط ویلایی احداث می‌شود و در برخی مکان‌ها اجازه احداث طبقه بیشتر را شاهد هستیم.

رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به بزرگ ترین مزیت تصمیم جدید در مورد بافت تاریخی شهر قم گفت: زمانی که در محدودیت ۳۱۵ هکتار بودیم هر اقدامی که می خواست در این نقاط انجام بشود مجوز میراث فرهنگی را می خواست و گرفتن مجوز بسیار دشوار بود اما اکنون اتفاق خوب در مصوبه جدید این است که معابر که جزو چالش‌ها و مطالبات اصلی مردم بود را می‌توان با آسانی بیشتری تعریض کرد، چراکه اکنون بسیار باریک هستند و رفت و آمد خودرو در آن‌ها بسیار دشوار است و نیاز به مجوز میراث فرهنگی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *