امبید MVP شد/ لبران جیمز پس از ۲۰ سال بدون رای ماند

امبید MVP شد/ لبران جیمز پس از ۲۰ سال بدون رای ماند

ستاره ۲۹ ساله و کامرونی فیلادلفیا سونی سیکرز (۷۶ers) با سبقت از نیکولا یوکیچ و یانیس آنته‌تکونمپو ارزشمندترین بازیکن (MVP) لیگ بسکتبال NBA شد.

به گزارش سادس، لیگ بسکتبال آمریکا موسوم به NBA امروز (چهارشنبه) ارزشمندترین بازیکن فصل جاری مسابقات را معرفی کرد؛ جوئل امبید در کورس با دو ستاره اروپایی مسابقات، توانست عنوان MVP را از آن خود کند.

سنتر ۲۹ ساله و بلند قامت فیلادلفیا سونی‌سیکسرز که در دو سال گذشته هم رقابت نزدیکی برای تصاحب این عنوان داشت و توانسته بود این فصل هم عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقات را به خود لقب دهد، اجازه نداد یوکیچ، ستاره تیم دنور ناگتس برای سومین بار متوالی به جایزه MVP دست یابد.

امبید با ثبت میانگین ٣٣.١ امتیاز و ١٠.٢ ریباند، به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل ٢٠٢٣-٢٠٢٢ لیگ NBA معرفی شد تابه اولین جایزه خود برسد.

این هفتمین بار است که بازیکنی از فیلادلفیا سونی سیکسرز به این عنوان می رسد و سیکسرز حالا سومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ از این حیث است.

امبید بعد از حکیم اولاجوان در سال ١٩٩٤، دومین بازیکن آفریقایی است که MVP می شود. همچنین در پنج فصل اخیر، بازیکنان غیر آمریکایی به جایزه ارزشمندترین بازیکن فصل رسیده‌اند که نکته بسیار جالبی است!

لبران جیمز بدون حتی یک رای!

برای اولین بار در ۲۰ سال در لیگ، لبران جیمز ستاره لس آنجلس لیکرز حتی یک رای در مراسم بهترین بازیکن فصل در  (NBA) دریافت نکرد. نیکولا جوکیچ از دنور در جایگاه دوم و جیانیس آنتتوکومپو از میلواکی سوم شدند.

جیمز در این فصل به طور میانگین ۲۸.۹ امتیاز کسب کرد اما به دلیل مصدومیت، از ۸۲ بازی تنها ۵۵ بازی را انجام داد.

جیمز یکی از بهترین بسکتبالیست‌های تاریخ است که چهار بار قهرمان NBA (دو بار با میامی، یک بار با کلیولند و لیکرز) شده است و چهار بار با ارزش‌ترین بازیکن NBA شده است. پیش از این، او ۱۸ بار در بازی ستارگان NBA بازی کرد که در آن سه بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن شناخته شد.

این بسکتبالیست دارای دو طلای المپیک در تیم آمریکا (۲۰۰۸، ۲۰۱۲) است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *